کد خبر: 5473
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 21:40
دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشتارهای جدید نیروهای ترکیه در سوریه خبر داد.

فراتاب: رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به روزنامه مصری الیوم السابع گفت: نیروهای ارتش ترکیه حدود ۴۰۰ غیرنظامی سوریه را در عرض یک ماه به بهانه جنگ با داعش کشته‌اند این کار در میان حمایت رسانه‌های جهانی که چشم بر کشتارها و ویرانی‌های هر روزه در سوریه بسته‌اند، انجام گرفته است.

وی افزود: نیروهای ترکیه براساس توافق ترکیه – روسیه ۲۷ هزار غیرنظامی و نیروی شبه نظامی را بخش شرقی حلب به غرب حلب منتقل کردند.

رامی عبدالرحمان تاکید کرد که بمباران‌های ترکیه خرابی و ویرانی زیادی برجای گذاشته است و بسیاری از ویرانی‌ها دربرگیرنده شمار زیادی از اجساد شهروندان شهر الباب و اطراف آن هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیروهای ترکیه را به شلیک خمپاره، موشک و گلوله‌ به سوری‌ها به بهانه وجود داعش در مناطق اقامت آنها متهم کرد.

ارتش ترکیه طی ۴۸ ساعت گذشته نزدیک به ۱۸ غیرنظامی را کشته است و شهر الباب و شهرک تادف و مناطق دیگر در حومه الباب در حومه شمال شرق حلب را مورد هدف قرار داده است.

کمیته‌های هماهنگی مخالف سوریه نیز روز جمعه اعلام کرد: ۳۰ سوری‌ که شش تن از آنها کودک و پنج تن زن بودند در بمباران و درگیری‌های بین نظام سوریه و مخالفان در چند منطقه از سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار