کد خبر: 5459
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 16:35
ارتش سوریه پس از توافق جدید با شورشیان مسلح وارد شهرک "عین الفیجه" در ریف دمشق شدو بر چشمه‌های آبی که منبع بخش اعظمی از آب ساکنان پایتخت است تسلط یافت.

فراتاب: به نقل از سایت اینترنتی النشره، منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه پس از توافق با افراد مسلح وارد شهرک عین‌الفیجه در منطقه "وادی بردی" در ریف دمشق شد و پرچم این کشور را بر فراز اولین تأسیسات آبی چشمه عین الفیجه برافراشت.

به گفته منابع سوری، تعمیرکاران و مهندسان نیز آماده ورود به این شهرک برای تعمیر آسیب‌های وارده به شبکه‌ها و کانال‌های آبرسانی هستند.

منطقه وادی بردی که تأمین کننده آب پایتخت سوریه است، طی چند هفته اخیر صحنه درگیری‌های شدید میان افراد مسلح و ارتش سوریه بوده است.

شبکه المیادین مهمترین بندهای توافقنامه جدید بین هیئت آشتی و افراد مسلح را منتشر کرد که بدین شرح است: روستاهای وادی بردی منطقه امن اعلام شده و آوارگان باید به منازلشان بازگردند. اسامی حدود ۱۲۰۰ فرد مسلح برای حل و فصل اوضاعشان و کسانی که تمایلی به صلح ندارند برای انتقال به ادلب تعیین شود. تیم تعمیرکاران چشمه‌های آب وارد عین الفیجه شوند. همچنین ارتش سوریه وارد شهرک عین الفیجه شده و پرچم سوریه بر فراز تاسیسات چشمه‌ها برافراشته شود و نیز منطقه به طور کامل شاهد آتش‌بس باشد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار