کد خبر: 5415
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395 - 14:15
رییس مجلس سوریه:
امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با «هدیه عباس»، رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

فراتاب: «هدیه عباس» در این دیدار با ابراز قدردانی عمیق از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و دوستان سوریه به‌ویژه حزب‌الله لبنان از این کشور در مقابله با تروریسم تکفیری و خارجی، تاکید کرد: مردم سوریه هیچگاه ایستادگی و هم‌نوایی دولت و ملت ایران با مردم سوریه را فراموش نخواهند کرد.

رئیس مجلس مردمی سوریه در ادامه اظهار داشت: حمایت‌های ایران در قلب سوری‌ها همیشه جاودان خواهد ماند.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام به قضیه فلسطین به‌عنوان اولویت نخست جهان اسلام و امت اسلامی و تجلیل از مقاومت مردمی فلسطین اظهار داشت: تمامی کشورهای عربی و اسلامی باید تلاش کنند فلسطین از وضعیت حاشیه‌ای کنونی رهایی یافته و در صدر توجهات منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گیرد. وی بر ضرورت جلوگیری از توسعه اندیشه‌های وهابی و تکفیری تاکید نمود و تصریح داشت همه باید تلاش کنند تا تروریسم از این منطقه ریشه‌کن شود.

رئیس مجلس مردمی سوریه  تاکید کرد: سوریه همچنان در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است.

«هدیه عباس» در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و پیروزی علیه تروریست‌ها در سوریه را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک پیروزی‌های غرورآفرین ملت و ارتش سوریه در حلب، آینده را متعلق به ملت مقاوم و فهیم سوریه دانست و افزود: قطعاً نسل‌های آینده به این برهه از تاریخ سوریه به دلیل رشادت‌های مردم و ارتش سوریه و درایت و دوراندیشی رییس جمهور بشار اسد افتخار خواهند کرد.

وی تداوم حمایت تهران از سوریه در مقابله با ترویسم را به موازات حضور فعال در عرصه راه حل سیاسی مورد تاکید قرار داد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار