کد خبر: 5390
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 20:00
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت، کشورهای عربی باید در مذاکرات ماه آتی به میانجیگری این نهاد، برای حل و فصل بحران سوریه تلاش کنند. او قصد دارد با این کشورها درباره نتایج مذاکرات اخیر در آستانه گفت‌وگو کند.

فراتاب: استفان دی‌ میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به اسپوتنیک گفت: برای سازمان ملل و سایرین بسیار مهم است که کشورهای عربی هم مشارکت کنند. بنابراین لازم می‌دانم که با آنها رایزنی کنم. قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که این کشورها درباره اهداف نشست آستانه اطلاعات دارند و همزمان خطر تشدید درگیری‌ها را کاهش دهیم.

دی میستورا همچنین قصد دارد تا با اتحادیه عرب درباره نشست دو روزه آستانه که هدف آن تحکیم آتش‌بس در سراسر سوریه است، گفت‌وگویی داشته باشد.  

دومین روز نشست آستانه درباره بحران سوریه سه‌شنبه با توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مکانیزمی سه‌جانبه برای نظارت بر روند آتش‌بس به پایان رسید. این آتش‌بس از دسامبر گذشته برقرار شده است.

به گفته دی میستورا، چارچوب مذاکرات بین سوری احتمالا اوایل ماه آتی و پس از مذاکره با دبیرکل جدید سازمان ملل و شورای امنیت مشخص می‌شود. او قرار است با ارائه گزارشی از نشست اخیر سوریه در پایتخت قزاقستان، پیشنهادهای آنها را برای مذاکرات جدید بشنود. این مقام تاکید کرد که شورای امنیت باید تصمیم بگیرد که آیا نتیجه مذاکرات آستانه باید با یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تقویت شود یا خیر.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار