کد خبر: 5381
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 10:04
نماینده پوتین متن قانون اساسی را به معارضان تحویل داد
«الکسندر لاورنتیف» رئیس هیأت روسیه در مذاکرات صلح سوریه در نشست قزاقستان اعلام کرد که کارشناسان روس پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه را آماده و به معارضان سوری ارائه داده و منتظر پاسخ آنها هستند

فراتاب‌ـ سرویس بین الملل: پس از پایان مذاکرات دو روزه سوری_سوری در آستانه پایتخت قزاقستان که با حضور هفت هیات از جمله ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست برگزار شد روسیه اعلام کرد که  پیش نویس قانون اساسی آینده سوریه تهیه شده توسط کارشناسان روسی را به معارضان سوری ارائه کرده است.

«الکسندر لاورنتیف» رئیس هیأت روسیه در مذاکرات صلح سوریه در نشست قزاقستان اعلام کرد که کارشناسان روس پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه را آماده و به معارضان سوری ارائه داده و منتظر پاسخ آنها هستند.

پیش از این نیزاعلام شده بود که  دمشق از پیش‌نویس قانون اساسی که روسیه برای سوریه تدوین کرده که شامل اصلاحاتی در قانون اساسی کنونی این کشور است، اطلاع یافته بود.

گفتنی است، مذاکرات آستانه با توافق درباره ساز و کار سه جانبه درباره اجرا و نظارت بر آتش بس در سوریه به پایان رسید. ضرورت تثبیت آتش بس در سوریه و توافق درباره ساز و کاری برای نظارت بر اجرای آن و نیز توجه به راهکار مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور از مفاد بیانیه پایانی نشست آستانه است.

نظرات
آخرین اخبار