کد خبر: 9318
تاریخ انتشار: 23 تیر 1398 - 09:58
دکتر پدرام برقعی:
درمان این عفونت ها شامل جراحی برای برطرف کردن و پاک کردن عفونت از استخوان های اطراف گوش و ترمیم پرده، برطرف کردن عوارض ایجادشده و در نهایت بهبود شنوایی بیمار می باشد.

فراتاب_ گروه فراسلامت: عفونت های گوش میانی در منطقه خاورمیانه شیوع قابل توجهی دارد. این عفونت ها اغلب از سنین کودکی شروع می شود و باعث آسیب به پرده صماخ و استخوانچه های شنوایی می گردد. در صورت عدم درمان به موقع و کافی عوارض جدی و غیرقابل برگشتی می تواند ایجاد کند، مثل کم شنوایی یا ناشنوایی، سرگیجه، فلج عصب صورت _که باعث غیرقرینگی چهره می گردد_ مننزیت و سایر عفونت ها و آبسه های مغزی که حتی می تواند خطر جانی داشته باشد.

در بسیاری از موارد درمان این عفونت ها شامل جراحی برای برطرف کردن و پاک کردن عفونت از استخوان های اطراف گوش و ترمیم پرده، برطرف کردن عوارض ایجادشده و در نهایت بهبود شنوایی بیمار می باشد. با توجه به آناتومی بسیار ظریف و پیچیده گوش، این جراحی ها نیازمند دانش، مهارت و تجربه بسیار زیاد در زمینه جراحی گوش به همراه وسایل و امکانات بیشتر می باشد.

در ایران این عمل جراحی توسط جراحان متخصص گوش سالهاست که به بهترین وجه انجام و آموزش داده می شود. مرکز آموزش جراحی گوش در بیمارستان امیراعلم دانشگاه علوم پزشکی تهران، بدون شک فعالترین و پیشرفته ترین و کاملترین در منطقه و هم مرکز با انواع خود در مجهزترین مراکز آمریکایی می باشد و بسیاری از جراحان گوش از نقاط مختلف دنیا برای یادگیری به این مرکز مراجعه می نمایند.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است!

 

دکتر پدرام برقعی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان سعدی، دروازه دولت، بیمارستان امیر اعلم

تلفن:٦٦٧٠٣٠٣٨(۹۸۲۱+)- فکس:٦٦٧٦٠٢٤٥(۹۸۲۱+)

موبایل: ٩١٢٣١٦٤٧٤٩(۹۸+)

واتساپ:٩١٢٣١٦٤٧٤٩(۹۸+)

نظرات
آخرین اخبار