کد خبر: 9201
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1398 - 17:30
رئیس شورای اروپا:
دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا معتقد است هنوز این امکان وجود دارد که فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به طور کامل متوقف شود.

به گزارش فراتاب دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در اظهار نظری اعلام کرد: همه‌پرسی برگزیت در زمان مناسبی برگزار نشد و این نتیجه محاسبات نادرست سیاسی است. در طول دوره کمپین ها، هیچ مناظره قابل توجهی درباره پیامدهای برگزیت برگزار نشد و این مهم تنها پس از رفراندوم اتفاق افتاد. اگر امروز رفراندوم دیگری برگزار شود احتمالاً نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت. برگزیت به طرزی پارادوکسیکال باعث شکل‌گیری یک جنبش هوادار اتحادیه در بریتانیا شده است. 

پس از برگزاری رفراندوم سال 2016 فکر می‌کردم همه چیز تمام شده است. اما اکنون به نظرم 20 - 30 درصد احتمال دارد که برگزیت متوقف شود و این میزان کمی نیست.
هرماهی که می‌گذرد بیش از پیش معلوم می‌شود که برگزیت شدیداً متفاوت از آنچه برنامه‌ریزی شده بود پیش می‌رود. من هیچ دلیلی برای تسلیم شدن نمی‌بینم.
اگر بخواهیم رفراندوم دیگری در این باره برگزار کنیم، گفته خواهد شد که شما باید به تصمیم یک ملت احترام بگذارید، بله شما باید به آن احترام بگذارید ولی رفراندوم برگزیت نیز نخستین رفراندوم در نوع خود نبوده است. نخستین همه‌پرسی درباره حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا در سال 1975، یعنی دو سال پس از ورود بریتانیا به جامعه اقتصادی اروپا برگزار شد.
اگر رفراندوم 2016 توانسته نتایج رفراندوم 1975 را تغییر دهد، چرا اکنون ما نتوانیم نتایج رفراندوم 2016 را تغییر دهیم؟ وقتی مردم چیزی را بخواهند غیرقابل اجرا نیست.

نظرات
آخرین اخبار