کد خبر: 5825
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395 - 19:39
برنامه ادغام دو بورس بزرگ اروپا در خطر است.

به گزارش فراتاب به نقل از  CNN از حدود یکسال پیش طرح ادغام دو بورس بزرگ اروپایی، بورس اوراق بهادار لندن LDNXF)) با دویچه بوئف (DBOEF) آلمان  مطرح شده ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

اما یکشنبه همین هفته طرف بریتانیایی نسبت به عواقب این ادغام هشدار داد و عنوان نمود که این قرارداد در خطر افتاده است.  کمیسیون اروپا که بالاترین مقام ناظر در زمینه ضد انحصار در بازار است اعلام کرده که بورس لندن برای تائید ادغام این بورس با طرف آلمانی نیاز به فروش اوراق قرضه تجاری دارد. اما بورس لندن اعلام کرده که فروش اوراق بهادار ممکن است مشکلات زیادی به وجود آورد. از جمله ممکن است که به تجارت و ارزش سهام این بورس در ایتالیا ضربه وارد شود. ضمن اینکه کمیسیون اروپا راه حلی که قبلا لندن برای حل این مشکل ارائه کرده بود را رد کرده است.

کمیسیون اروپا و بورس دویچه بوئف آلمان هنوز به این اظهار نظرها واکنش نشان نداده اند. در صورتی که ادغام بورس لندن و دویچه بوئف موفقیت آمیز پیش رود دویچه بوئف در حدود 54 درصد از افراد و اعضای شرکت جدید را تشکیل خواهد داد. مدیر اجرایی شرکت  کارستن کنگتر ( Carsten Kengeter) از آلمان خواهد بود.

ادغام این دو بورس باعث خواهد شد که یکی از بزرگترین ادغام های تاریخ مالی اروپا رقم بخورد. در دنیا لندن را به عنوان یک مرکز جهانی برای بانکداری و بیمه می شناسند و در مقابل فرانکفروت آلمان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی اروپا و جهان مطرح است. این ها در حالی است که آلمان همچنان عنوان  چهارمین  اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده  است. این دو بورس در سال 2000 میلادی قصد ادغام داشتند اما جریانات پیش آمده به وسیله یکی از رقیبان، این معامله را بر هم زد و موجب شد بورس لندن پیشنهاد 1.3 میلیارد پوندی بورس دویچه بوئف را رد کند.

منبع:عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار