کد خبر: 5683
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395 - 13:45
خروج از اتحادیه اروپا و کنار گذاشتن واحد پولی یورو بخشی از بیانیه مارین لو پَن (Marine Le Pen) نامزد ریاست جمهوری فرانسه است که به تازگی منتشر شده است. در این بیانیه در مورد مهار پدیده مهاجرت و خارج شدن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) نیز صحبت شده ا

به گزارش فراتاب،  راشا تودی(Russia Today) رهبر جبهه ملی که گرایش های راست افراطی دارد در این بیانیه اعلام کرده که فرانسه علاوه بر کنار گذاشتن واحد پولی یورو باید در مورد روابط خود با اتحادیه اروپا تجدید نظر کند. در غیر اینصورت ممکن است در مورد ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک آن همه پرسی انجام شود.

به گزارش رویترز لوپن روز شنبه در مورد این بیانیه در شهر لیون فرانسه گفت: هدف از این بیانیه بازگرداندن آزادی به فرانسه و اهمیت دادن به نظر مردم است.

در این بیانیه که حاوی 144 تعهد و قول است، نامزد 48 ساله ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که فرانسه باید در یک همه پرسی مانند برگزیت در بریتانیا، منطقه یورو را ترک کند. در ادامه این بیانیه آمده که  کارگران خارجی باید مشمول پرداخت مالیات به دولت شوند، سن بازنشستگی و برخی از مزایای رفاهی باید افزایش پیدا کند و مالیات بر درآمد کاهش داشته باشد.

علیرغم این موضوعات در این بیانیه جبهه ملی در مورد چگونگی دسترسی به این اهداف صحبتی نشده است و معلوم نیست با وجود کاهش درآمد مالیاتی چگونه ممکن است که مزایای رفاهی افزایش پیدا کند. در این میان رهبر جبهه ملی فرانسه در مورد احداث زندان های جدید برای جا دادن 40 هزار زندانی و استخدام 15 هزار نفر در نیرو های پلیس این کشور نیز وعده هایی را داده است.

براساس بیانیه لو پن مهاجرانی که در این کشور مرتکب جرم می شوند باید به طور اتوماتیک اخراج شوند. افرادی که از سوی سرویس های اطلاعاتی این کشور مشکوک به طرفداری از اسلام رادیکال هستند بلافاصله باید کشور را ترک کنند ضمن اینکه مساجدی که در آنها عقاید افراطی جهادی ترویج می شود نیز باید بسته شوند.

لوپن همچنین خواستار خروج از ساختار یکپارچه نظامی ناتو و اختصاص دادن بودجه بیشتر برای هزینه های دفاعی شده است. براساس بیانیه لوپن نظام آموزشی رایگان که در حال حاضر برای تمام ساکنین فرانسه وجود دارد در آینده تنها شامل شهروندان فرانسوی خواهد بود. مهاجرین غیرقانونی که فاقد مدرک شناسایی باشند اجازه اقامت و حق استفاده از خدمات پزشکی رایگان را در فرانسه نخواهند داشت و به فرزندان آنها نیز که در فرانسه به دنیا می آیند نیز شهروندی فرانسه داده نخواهد شد. در حال حاضر به فرزندان مهاجران غیرقانونی که در فرانسه به دنیا می آیند شهروندی این کشور اهدا می شود.

لو پن می گوید سهمیه مهاجران فرانسه باید به 10 هزار نفر در سال کاهش پیدا کند. در بخشی دیگر از بیانیه وی آمده در انتخابات ریاست جمهوری دو پیشنهاد مطرح می شود. جهانی سازی که تمام مخالفان من از آن دفاع می کنند و میهن پرستی که من از ان دفاع می کنم.

مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه دختر بنیانگذار جبهه ملی فرانسه و انکارکننده هولوکاست ژان ماری لوپن Jean-Marie Le Pen) ) می گوید در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی برسد در مورد روابط با اتحادیه اروپا و استفاده از پول واحد تجدید نظر خواهد کرد و در صورت قبول نکردن طرح های وی از سوی سایر کشورهای اتحادیه اروپا وی رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد.

براساس نظر سنجی های رویترز، لوپن از بخت بیشتری نسبت به سایر نامزد های ریاست جمهوری برخوردار است و به نظر می رسد که انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در تاریخ 23 آوریل برگزار خواهد شد به دور دوم کشیده شود اما به نظر می رسد که در دور دوم که در تاریخ 7 مِی برگزار خواهد شد، در مقابل نامزد حزب میانه رو و طرفدار اتحادیه اروپا  به نام امانوئل ماکرون (Emmanuel Macron) شانس پیروزی نخواهد داشت.

با این حال جبهه ملی اعتقاد دارد با توجه به مسائلی مانند پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، حدس و گمان هایی که در مورد فساد مالی فرانسوا فیون (Francois Fillon) نامزد محافظه کاران وجود دارد و رشد فزاینده پوپولیسم در قاره اروپا، شانس این حزب برای پیروزی لوپن زیاد است.

یکی از مقامات ارشد حزب جبهه ملی به نام ژان لین لاکاپل (Jean-Lin Lacapelle) می گوید: به ما می گفتند که ترامپ هرگز در مقابل رسانه ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی نمی رسد اما وی موفق شد به پیروزی برسد. به مارین لو پن هم این موضوع گفته شده اما ما مطمئن هستیم که در تاریخ 7 مِی او موفق خواهد شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ماکرون (Macron) وزیر سابق اقتصاد که از حزب سوسیالیست فاصله گرفته و به طور مستقل در انتخابات شرکت می کند،  حزب خود را به نام اون مارچه ( En Marche) تاسیس کرده است و موفق شد در تجمع هواداران خود در لیون فرانسه 16 هزار نفر از هواداران خود را در کنار هم جمع کند.

منبع: عصراقتصاد

 

نظرات
آخرین اخبار