کد خبر: 5466
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 19:10
گروه شورشی احرار الشام طرحی را برای توقف درگیری‌ها میان اعضای این گروه و گروه تروریستی جبهه النصره مطرح کرد اما گفته می‌شود النصره با این طرح مخالفت و حملاتش را به مقرهای احرار الشام ادامه داده است.

فراتاب: به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، بیش از یک هفته است که گروه‌های شورشی افراط‌گرا که ائتلافی را تحت عنوان "جیش الفتح" تشکیل داده‌اند و استان ادلب سوریه را اشغال کرده‌اند، به جان هم افتاده‌اند که نوک تیز پیکان حملات بیشتر به سوی جبهه فتح الشام(النصره سابق) بوده است.

حال عبدالله المحسینی، "قاضی شرعی" ائتلاف شورشیان جیش الفتح در فایل صوتی، اینکه دیگر گروه‌های شورشی جبهه النصره را "خوارج" خوانده‌اند را نکوهش کرد و گفت، جبهه النصره قبلا با نظام سوریه جنگیده است و نمی‌توان آنها را در دایره خوارج قرار داد.

او از تمامی گروه‌ها خواست به "دادگاه شرعی" برای پایان دادن به جنگ و درگیری رجوع کنند. المحیسنی گفت که با همکاری برخی چهره‌های سرشناس برای مهار بحران تلاش می‌کند.

گروه شورشی احرار الشام نیز طی ساعات گذشته از طرحی برای توقف درگیری‌ میان گروه‌های مخالف خبر داد.

در بیانیه این گروه بر لزوم توقف تمامی درگیری‌ها تأکید و از مسئولان گروه‌های شورشی در شمال سوریه خواسته شده تا برای تشکیل فرماندهی یکپارچه ظرف ۴۸ ساعت نشستی را برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است که در صورت ادامه حملات جبهه النصره به مقرهای احرار الشام در "جبل الزاویه" و دیگر مناطق و مخالفتش با طرح ارائه شده، احرار الشام نیز مجبور به آغاز حملات و حفاظت از اعضا و مقرهایش خواهد بود.

جبهه فتح الشام(النصره) نیز در پاسخ به این طرح مخالفتش را با پیوستن این گروه‌ها به احرار الشام اعلام و حملاتش را به گروه احرار الشام در حومه ادلب جهت سیطره بر گذرگاه‌ها در مرز با ترکیه ادامه داده است.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار