کد خبر: 5370
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395 - 20:41
عصر اقتصاد: کره جنوبی در کنار ژاپن و چین مثلثی را در شرق آسیا تشکیل داده اند که در حال فتح بازارهای جهانی است.

به گزارش فراتاب وضعیت اقتصاد کره جنوبی از زمان استقلال و تشکیل این کشور در دهه 50، اقتصادی بوده مبتنی بر احترام به مالکیت خصوصی و الگو برداری های صحیح از سایر کشورهای پیشرفته در منطقه و جهان. در ابتدا وضعیت اقتصادی این کشور در زمان استقلال در 1953، اقتصادی بود شکننده و ضعیف. به دلیل وضعیت اقتصادی کره جنوبی، وضعیت زندگی در این کشور آنچنان اسفبار بود که افراد زیادی مهاجرت به همسایه کمونیست شمالی را به زندگی در کره جنوبی و نظام سرمایه داری ترجیح دادند. اما این وضعیت چندان طول نکشید و با برنامه ریزی صحیح و مدیریت درست منابع طبیعی و انسانی در کره جنوبی وضعیت این کشور رو به بهبود گذاشت. کره جنوبی از نظر سرعت رشد اقتصادی یکی از کشورهای پیشرو به شمار می آید و تنها در مدت ۴۰ سال از سال 1963 تا 2003،  درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، چیزی نزدیک به ۱۴ برابر افزایش یافت.

در زمینه اقلام صادراتی کره جنوبی می توان به این نکته اشاره کرد که روند صنعتی سازی در این کشور که در دهه 60 آغاز شد به مرور باعث رشد کیفیت و کمیت صادرات کره جنوبی شد.

در یک نظرسنجی که در روز چهارشنبه منتشر شد آمده که خریداران محصولات ساخت کره جنوبی با توجه به بالا رفتن کیفیت تولیدات این کشور علاقه بیشتری به واردات محصولات کره ای پیدا کرده اند.

به گزارش یونهاپ (Yonhap) این نظرسنجی توسط انجمن تجارت بین الملل کره جنوبی بین روزهای 13 تا 24 دسامبر 2016 انجام شد. در این نظرسنجی از حدود 563 تاجر و مشتری خارجی کره ای در زمینه کالاهای کره ای پرسش شد. در این نظرسنجی در حدود 85 درصد افراد مورد پرسش گفتند که در سال 2017 اجناس کره ای بیشتری را به کشورهای خود وارد خواهند کرد. در میان خریداران وارد کنندگان استرالیایی بیشترین رضایت را از محصولات کره ای داشته اند و به همین دلیل اظهار کردند که واردات محصولات کره ای را افزایش می دهند. با این حال  میزان رضایت در میان 92 درصد خریداران آفریقایی و 88.9 درصد از وارد کنندگان محصولات کره در خاورمیانه نشان می دهد که این مناطق علاقه بیتشری به واردات محصولات کره ای در سال 2017 دارند.

در مقام مقایسه میزان رضایت خریداران محصولات کره ای در آمریکای شمالی 78.2 و در اروپا 87.1 درصد بود. در حدود 40 درصد از افرادی که مورد نظر سنجی قرار گرفتند عقیده داشتند که کیفیت کالاهای کره بهتر و رقابتی تر شده و در حدود 67.5 درصد از پرسش شدگان گفتند که نظرشان در مورد کالاهای کره ای بهتر شده است. با این حال در حدود نیمی از افراد مورد نظرسنجی گفته اند که کالاهای ساخت چین را بزرگترین رقیب کره جنوبی در بازار های جهانی می بینند و این درحالی است که 17.6 درصد محصولات اروپایی و 8.7 درصد تولیدات ایالات متحده آمریکا را رقیب محصولات کره جنوبی می دانند.

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار