کد خبر: 4270
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 13:55
بلومبرگ خبر داد
تظاهرات مخالفان اسلامگرای دولت اردن در مخالفت با قرارداد گازی بین آن کشور و رژیم صهیونیستی

 فراتاب-گروه اقتصادی:به گزارش فراتاب و به نقل از بلومبرگ صدها نفر از مردم اردن در مخالفت با قرارداد 10 میلیارد دلاری گازی که اخیرا موافقت نامه آن بین شرکت نیروی برق طبیعی اردن و همتای اسرائیلی آن در میدان گازی لاویتان به امضا رسیده است روز جمعه 23 مرداد ماه در امان پایتخت آن کشور به تظاهرات پرداختند.

راهپیمایان با خود پلاکاردهای با عناوین" گاز اسرائیل یک اشغالگری است" و  "خطاب به دولت :شما نماینده ما نیستید" حمل می کردند، همچنین تعدادی از آنان  تن پوشهای قرمزی با این شعار که "گاز دشمن، یک نوع اشغالگری است" پوشیده بودند.موافقت نامه صادرات گاز اردن به اسرائیل در سپتامبر گذشته بین شرکت دولتی NEPCO اردن و شرکتهای Noble Energy Inc. و  Delek Drilling-LP که وظیفه توسعه میدان گازی لاویتان را برعهده دارند منعقد گردید که قرار است مطابق آن طی  15 سال به میزان 6/1 هزار میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان به اردن ارسال گردد. مطابق موافقت نامه صادرات از سال 2019 آغاز خواهد شد.

موافقت نامه صادرات گاز اردن به اسرائیل در سپتامبر گذشته بین شرکت دولتی NEPCO اردن و شرکتهای Noble Energy Inc. و  Delek Drilling-LP که وظیفه توسعه میدان گازی لاویتان را برعهده دارند منعقد گردید که قرار است مطابق آن طی  15 سال به میزان 6/1 هزار میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان به اردن ارسال گردد. مطابق موافقت نامه صادرات از سال 2019 آغاز خواهد شد.

وزیر انرژی اردن  معتقد است این کشور که سالانه بیش از 97% انرژی مورد نیاز خود را وارد می کند مجبور به انجام این معامله است چراکه پس توقف واردات از مصر از سال 2014این کشور باید شروع به متنوع سازی منابع تامین انرژِ خود نماید.

نظرات
آخرین اخبار