دولت تدبیر و امید با همه تخلف ها مبارزه می کند | فراتاب
کد خبر: 2943
تاریخ انتشار: 28 تیر 1395 - 11:45
روحانی در جمع مردم استان کرمانشاه:
رئیس جمهوری گفت: دولت قول می دهد با حقوق های نامتعارف برخورد قاطع کند همانطور که اقدام های فوری هم کرده است؛ اما اگر گوشه ای تخلفی بوده به این معنا نیست که دزدی های سال های قبل فراموش شود.

فراتاب-گروه سیاسی:دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جریان سفر استانی به کرمانشاه در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: اگر آقایانی هستند که می خواهند مساله فیش ها را ادامه دهند تا دزدی های قبلی فراموش شود، مردم فراموش نمی کنند و از دادگاه ها می خواهند دزدان را به سزای اعمالشان برسانند.
وی تاکید کرد: دولت قول می دهد برای حل و فصل حقوق های غیرمتعارف؛ تخلفات سال های گذشته و مبارزه با فساد به عنوان اصلی اساسی را هم از یاد نخواهد برد.
رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با حول و قوه الهی با همه تخلف ها مبارزه و مقابله می کند.
حجت الاسلام روحانی افزود: به ملت ایران با کمال صراحت اعلام می کنم متاسفانه در سال های گذشته تخلف هایی در تمام دستگاه های کشور انجام شده که این تخلف ها اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه دستگاه ها و همه نهادهای عمومی است.
دکتر روحانی گفت: در یک مصاحبه مفصل به صورت صریح به مردم خواهم گفت که این تخلف ها همه جا بوده و ما باید با این تخلف ها مبارزه و مقابله کنیم و این کار را با حول و قوه الهی دولت یازدهم انجام خواهد داد.
وی اظهار کرد: ما ضمن اینکه دستگاه های نظارتی فراوانی در کشور داریم و این دستگاه های نظارتی می بایست مسائل را حل و فصل می کردند اما به همه وظایفشان در این زمینه عمل نکردند.

عده ای در کشور تنها هنرشان سیاه نمایی است
رئیس جمهوری با بیان اینکه عده ای در کشور تنها راهی که می دانند این است که با صدای بلند سیاه نمایی کنند، گفت: عده ای که بسیار عقب مانده و اقلیت هستند صدای شان را بلند می کنند، آنها نمی بینند چه کار بزرگی ملت سرافراز ایران انجام داده است، ملت ما با حول و قوه الهی دشمن را از این سرزمین پس زده و پس خواهد زد، یک روز دست متجاوزان بعثی را قطع کرد و امروز هم به یاری خدا با برجام دست صهیونیست ها، ابرقدرت ها، متجاوزان و آمریکا را قطع کرده است.
وی اظهار کرد: مگر کسی در کشور پیدا می شود از اینکه ما دست دشمن را قطع کرده ایم، ناراحت شود، اینکه ما در این کشور حق هسته ای را تثبیت کرده ایم، مگر کسی از تثبیت حق مردم ناراحت است، اینکه ما در این کشور کاری کرده ایم که تحریم ها بریده شود مگر کسی ناراحت است، اینکه ما به سال ها قبل برگشته بودیم و نمی توانستیم پولی را جا به جا کنیم و از طریق صرافی ها عمل می شد، اما اکنون به روش پیشرفته بانکی انجام و مسائل حل و فصل می شود، مگر کسی ناراحت و نگران است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این دولت 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول دزدی را که در پس تحریم از اموال مردم بردند از حلقوم آنها بیرون خواهد کشید و از قوه قضائیه می خواهم در برابر متجاوزان به اموال ملت یک لحظه درنگ نکند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال به خزانه هستند، مگر ملت فراموش می کند که به بهانه های تحریم و دیگر روش ها اموال مردم را غارت کردند.

کرمانشاه زادگاه مهر، مدارا و مدنیت ایرانی و اسلامی است
روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان کرمانشاه زادگاه مهر، مدارا و مدنیت ایرانی و اسلامی و اقلیم فرهنگ و هنر و سرزمین کوه های سر به فلک کشیده و رودخانه های خروشان است.
وی اضافه کرد: کرمانشاه دروازه بزرگ غرب ایران سربلند، دیار باستانی عشق و ایمان و قلب شاهراه باستانی جاده ابریشم، سرزمین پهلوانان، مردمان مهرمدار و سخاوتمند و بلند نظر است و درود من و دولت تدبیر و امید بر مهربان مردم کرمانشاه با هر قومیت و زبان و با هر باور دینی، همه آنهایی که حرمت نام انسان، ایران و اسلام را نگاه داشته اند؛ کُرد و فارس و ترک و لک، شیعه و سنی و اهل حق.
وی افزود: همه آنهایی که بیرق اتحاد و همدلی را در این اقلیم برافراشته اند درود و تکریم من بر همه علما، بزرگان، شعرا، ادبیان، فرهیختگان، اهل هنر و به ویژه به شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این استان مرزی که همواره در برابر دشمنان به خوبی از کشور و میهن دفاع نمودند و درود و سلام بر شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و بر همه بزرگان و همه سرداران از دوران مشروطیت تا دفاع مقدس، سلام و درود بر عشایر بزرگ کرمانشاه، ایلات بزرگ، ایلات دلیر و شجاع، سلام بر نسل نو، سلام بر جوانان پرشور، سلام بر امیدهای فردای این سرزمین، جوانان عزیز استان بزرگ و مهم کرمانشاه و یاران همراه اندیشه اعتدال، تدبیر و امید.
دکتر روحانی یادآور شد: مردم عزیز و بزرگوار کرمانشاه، با همه مهر و مهمان نوازیتان در خیابان های زیبای کرمانشاه و اکنون هم در استادیوم ورزشی در هوای گرم زیر آفتاب، مهمان نوازی شما همواره برای مردم ایران ثابت شده است.

اختصاص 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آب استان کرمانشاه در سال جاری
رئیس جمهوری گفت: دولت در سال 93 بیش از 6 هزار میلیارد ریال، در سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال و امسال هم 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آب استان کرمانشاه اختصاص داده است که این رقم با احتساب اعتبار مورد نظر برای سال 96 به هفتاد هزار میلیارد ریال می رسد.
وی بر لزوم مهار آب های مرزی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: این استان سالانه به طور متوسط بین 400 تا 500 میلی متر بارندگی دارد.
روحانی عنوان کرد: دولت یازدهم از همه دولت های گذشته دغدغه بیشتری برای مهار آبهای مرزی دارد و در تلاش است که کشاورزی را آباد، دامداری را مدرن و طرح های بزرگ گلخانه ای و آبیاری را در کرمانشاه اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه گذاری برای مهار آب های مرزی در استان های غربی کشور در حال انجام است، گفت: در سال های آینده شاهد تحول بزرگ در زمینه آب و کشاورزی در سراسر استان کرمانشاه خواهیم بود.
به گفته روحانی، دولت یازدهم هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی ایران به ویژه غرب کشور اختصاص داده است.
وی اعلام کرد که این طرح های آبی در سال 96 افتتاح می شود و استان کرمانشاه در سال 97 چهره جدیدی به خود خواهد دید.
رئیس جمهوری همچنین از اختصاص اعتبار لازم به چهار استان غربی برای تکمیل طرح های آبی آنها خبر داد و گفت: در این راستا به چهار سد استان کرمانشاه 2 هزار و 570 میلیارد ریال و برای ساماندهی آبیاری در 30 هزار هکتار از اراضی استان 2 هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ایجاد 90 هزار شغل در کرمانشاه
حجت الاسلام روحانی بیان کرد: بهره برداری از همه طرح های آبی استان کرمانشاه، در مجموع 90 هزار شغل در استان ایجاد و مشکل حاد بیکاری استان را برطرف می کند.
وی تاکید کرد که دولت به فکر آینده استان کرمانشاه و اشتغال جوانان عزیز این استان خواهد بود.

برای رفع مشکل ریزگردها نیاز به اقدام های بین المللی و منطقه ای داریم
رئیس جمهوری در ادامه به مشکل ریزگردها در کشور اشاره و اظهار کرد: استان های مرزی و کرمانشاه با مشکل محیط زیست و گرد و غبار مواجه هستند.
وی درباره تلاش های دولت برای مقابله با این معضل گفت: دولت اقدام های لازم را برای مهار این مشکل آغاز کرده است؛ از دریاچه ای که در حال خشک شدن بود و داشت 14 میلیون نفر را اسیر گرد و غبار می کرد تا مشکل ریزگردها در سایر شهرهای بزرگ کشور.
رئیس جمهوری در مورد مساله ریزگردها با اشاره به اینکه عمده ریزگردها از کشورهای همسایه از عراق، بخشی از عربستان و اردن وارد کشور می شود، گفت: نیاز به اقدام های بین المللی و منطقه ای داریم که در زمینه اقدام های منطقه ای و بین المللی فعالیت های سیاسی را آغاز کرده ایم و ادامه می دهیم اما در عین حال یکسری اقدام های موقت در داخل شهرها از جمله کرمانشاه باید پیش بینی شود.
دکتر روحانی اولین مساله در ارتباط با اقدام های موقت در شهرها را تشریح کرد و گفت: سیستم پیش بینی ما باید قوی شود باید زودتر شرایط آب و هوایی را به مردم اطلاع دهیم تا مردم بتوانند برای حراست خودشان کار کنند و برای عایق بندی مکان های عمومی از جمله مدارس، اقدام ها باید انجام شود، تسهیلات بانکی باید در اختیار مردم قرار گیرد.
او با تاکید بر توسعه تجهیزات مراکز درمانی و اورژانس در استان کرمانشاه در برابر مشکل محیط زیست گفت: باید ماسک های استاندارد و رایگان در میان مردم توزیع شود و آموزش ها و هشدارهای لازم به مردم بدهیم به ویژه به نوجوانان و جوانان و افراد مسن برای اینکه در خطر قرار نگیرند.
وی گفت: با وجود تمام مشکلات، قادر هستیم آنها را حل و فصل کنیم و مردم را به شرایط مناسب زندگی برگردانیم.

افزایش تولید بنزین یورو 4 به 25 میلیون لیتر
روحانی همچنین به دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه انرژی اشاره و اظهار کرد: تولید بنزین یورو 4 در دولت یازدهم از 2 به 25 میلیون لیتر رسیده و مصرف سوخت مایع در نیروگاه های کشور از 43 درصد در سال 92 به 18 درصد در سال 93 کاهش یافته است و تا پایان سال 95 هم به 9 درصد می رسد.

ایجاد منطقه آزاد در کرمانشاه در شورای عالی مناطق آزاد بررسی می شود
رئیس جمهوری به وضعیت استان کرمانشاه اشاره کرد و با اعلام اینکه ما به حول و قوه الهی برای مساله اشتغال جوانان عزیز کرمانشاه اقدام خواهیم کرد، گفت: با وجود اینکه منطقه آزاد در استان کرمانشاه از برنامه قبلی دولت و در لایحه نبود اما در این سفر من به شما قول می دهم و از همین جا به شورای عالی مناطق آزاد کشور اعلام می کنم که در این زمینه مطالعه و اقدام کند.
دکتر روحانی همچنین با اعلام اینکه با اقدام های سال های 95 و 96 مردم کرمانشاه شاهد رسیدن ریل راه آهن به این استان خواهند بود، اظهار کرد: به حول و قوه الهی تا پایان این دولت، راه آهن را به کرمانشاه خواهیم رساند.
وی با اعلام اینکه به پالایشگاه و پتروشیمی در کرمانشاه کمک می کنیم، گفت: دولت کمک خواهد کرد هم از طریق فاینانس خارجی هم از طریق صندوق توسعه ملی، جوان های عزیز شاهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه باشند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه دولت گازرسانی به روستاها را توسعه خواهد داد، افزود: در دولت یازدهم حدود 540 روستا در طرح گازرسانی است.
رئیس جمهوری گفت: در مجموع در این سفر 45 طرح و پروژه با 998 میلیارد تومان به تصویب دولت رسیده که انشاالله در سال های 95 و 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

 با کودتا نمی توان قدرت را جا به جا کرد 

رئیس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در منطقه ای هستیم که متاسفانه برخی هنوز فکر می کنند، می توانند با کودتا قدرت را جا به جا یا با تانک، توپ، هواپیما و بالگرد، یک حکومت برآمده از رای مردم را سرنگون کنند.
وی ادامه داد: ما در منطقه ای هستیم که هنوز نفهمیده اند امروز دوران کودتا به سرآمده و توپ و تانک راه حل نیست، این جماعت باید بدانند که راه چاره رفع مشکلات، مردم سالاری و احترام به رای اکثریت است.
روحانی افزود: همان طور که ملت ایران در طول این 37 سال نشان داد هر کسی که می خواهد نظر خود را به گوش مردم برساند باید در معرض رای مردم قرار گیرد، امروز دورانی است که راه حل مشکل، صندوق های رای است و کسانی که حرفی دارند باید در پای صندوق های رای حرف خود را بزنند.
رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و نهمین سفر استانی روز یکشنبه (27 تیرماه) میهمان مردم استان کرمانشاه هستند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار