کد خبر: 2704
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 21:55
برای تصاحب پست نخست وزیری بریتانیا:
دو نامزد زن حزب محافظه کارِ بریتانیا که به دنبال به دست گرفتن رهبری این حزب هستند، به منظور جلب حمایت ۱۵۰ هزار عضو این حزب کارزار انتخاباتی خود را شروع کردند.

فراتاب-گروه بین الملل:نامزدهای حزب محافظه کارِ بریتانیا که در صدد رهبری بر این حزب بودند اکنون تنها به دو نامزد زن محدود شده است و کارزار انتخاباتی آنها برای قانع کردن ۱۵۰ هزار عضو این حزب در کشور شروع شده است.

ترزا مِی، وزیر کشور بریتانیا یکی از این نامزدهاست. او در این باره می گوید: «من واقعا از بابت حمایت و پشتیبانی که دیروز از همکارانم در پارلمان، در طیف‌های مختلف از جناح چپ و جناح راست گرفته تا موافقان و مخالفان ماندن (در اتحادیه اروپا)، خرسندم و اکنون فعالیتم را به منظور  کسب رأی حزب و رهبری حزب محافظه‌کار شروع می کنم تا بهترین نتیجه را از «برکسیت» بگیریم و بتوانیم دو حزب و کشور را متحد کنیم و بریتانیا را به کشوری تبدیل کنیم که برای همه مفید باشد».

رقیب خانم مِی، آندرئا لِدسام، وزیر انرژی بریتانیا  است که بر خلافِ خانم مِی، از موافقانِ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده و منتقد سیاستهای مهاجرتیِ وزیر کشور است. آندرئا لِدسام در این رابطه گفت: «فکر می کنم کار عظیمی برای متحد کردن کشور پیش رو داریم. منظورم این است که دوره بسیار آشفته ای داشته ایم. خیلی از مردم بسیار نگران‌اند و باید واقعاً آنها را دلگرم کنیم، اما باید همزمان از فرصتهای بزرگ پیشِ رو نیز بهره نیز ببریم و  هدف و نیتِ من نیز دقیقاً انجام همین کار است.»

شایان ذکر است که پیروز شدن هر کدام از این دونامزد به این معنا است که نخست وزیر آینده بریتانیا برای دومین بار در تاریخ (پس از مارگارت تاچر) یک زن خواهد بود.

نظرات
آخرین اخبار