کد خبر: 2278
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 01:22
فوری: نیروهای سوریه دموکراتیک دروازه شهر منبج را کنترل نمودند
سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک اعلان نمود: آن‌ها در حال حاضر دروازه شهر منبج را کنترل نموده اند و آماده ورود به داخل شهر هستند؛ اما به علت وجود شهروندان در داخل شهر عملیات را به تعویق انداخته‌اند.

فراتاب- سرویس بین الملل: نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت جنگنده‌های آمریکا موفق به کنترل دروازه شهر منبح در شمال استان حلب شدند.

یک هفته از آغاز عملیات آزادسازی منبج سپری می‌شود. شهر منبج در حدود مرزی کشورهای سوریه و ترکیه قرار داد و گفته می شود از این شهر کمک‌های تسلیحاتی و نظامی در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. بدون تردید بعد از کنترل شهر منبج توسط نیروهای سوریه دموکراتیک ضربه سنگینی به داعش در زمینه دسترسی به حمایت‌های انسانی و نظامی وارد خواهد شد.

به‌ گزارش فراتاب، به نقل از خبرگزاری  kurdistan 24 شروان درویش سخنگوی کمیته نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در منبج اعلان نمود: «در حال حاضر دروازه شهر منبج را کنترل نموده‌اند و آماده ورود به داخل شهر هستند؛ اما به علت وجود شهروندان در داخل شهر عملیات را به تعویق انداخته‌اند.»

همچنین در ادامه اظهار داشت: «می‌توانم بگویم نتیجه آزادسازی منبج کاملا مشخص شده است و در زمان معین وارد مرکز شهر خواهیم شد و منبج را کنترل می‌نماییم». در ادامه بر این امر تاکید کرد که شایعاتی مبنی بر این‌که نظام‌یان داعش فرار می‌کنند و چندین منطقه منبج را تخلیه نموده‌اند، وجود دارد.

نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از کردها (اکثریت قاطع)، اعراب و دیگر گروه‌های قومی هستند. آن‌ها به عنوان یگانه نیرویی سوری شناخته می‌شوند که توانایی پیشروی در برابر داعش را دارد. این نیرو مورد حمایت کشورهای آمریکا و روسیه است.

نظرات
آخرین اخبار