اطلاعی از حمله پهپادی نداریم | فراتاب
کد خبر: 12135
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401 - 19:10
حزب الله عراق:
حزب الله عراق ضمن رد اتهامات اقلیم کردستان علیه خود اعلام کرد که از حمله پهپادی به اربیل بی اطلاع است.

فراتاب، به نقل از رسانه‌های عراقی، حزب الله عراق اتهام اربیل علیه خود  مبنی بر دست داشتن در حمله پهپادی شب گذشته را رد کرد.

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی جنبش کتائب حزب الله در پیامی توییتری نوشت: ما در آستانه سالگرد شهادت گروهی از مؤمنان که در نتیجه بمباران مقرهای الحشد الشعبی در القائم توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند قرار داریم.

وی با اشاره به اتهام زنی اربیل علیه این جنبش افزود: هرچند این اتهام افتخاری برای ما است، اما ما از این حادثه اطلاعی نداریم.

گفتنی است که شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای جنبش کتائب حزب الله عراق را مسئول حمله پهپادی شب گذشته به اربیل دانسته است.

حمله پهپادی شب گذشته در نزدیکی اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، طبق آمار مراکز رسمی، سه زخمی در پی داشت، هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در این باره «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق شب گذشته با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان گفت‌و‌گوی تلفنی کرده و بر همکاری‌ها جهت ممانعت از تکرار چنین حملاتی تأکید کردند.

مصطفی الکاظمی در این تماس تلفنی گفت: «حمله پهپادی بیانگر اصرار عده‌ای برای تداوم منطق هرج‌ومرج و ضربه‌زدن به کشور است و دولت عراق در همکاری با دولت منطقه کردستان، به تعقیب کسانی که به دنبال بی‌ثباتی هستند ادامه می‌دهد.».

کاظمی همچنین تأکید کرد که دولت بغداد مخالف هر نوعی از ارعاب و تعرض به قانون و حاکمیت عراق است.

«مسرور بارزانی» نیز در این تماس تلفنی، بر اهمیت اقدام مشترک با دولت بغداد برای تثبیت اوضاع و برقراری هرچه بیشتر امنیت تأکید کرد.

طبق بیانیه دفتر مصطفی الکاظمی، در این گفت‌و‌گوی تلفنی طرفین تأکید کردند که حمله پهپادی شب گذشته با هدف ضربه به هماهنگی میان بغداد و اربیل و متشنج کردن اوضاع است.

در این راستا «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز در واکنش به حمله پهپادی شب گذشته آن را در مخالفت با تلاش‌های جاری در این کشور برای تقویت امنیت ملی و شهروندان خواند.

منبع: تنسیم

نظرات
آخرین اخبار