نقض آتش بس و ادامه چالش قره باغ | فراتاب
کد خبر: 1126
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 04:05
تداوم تنش بر سر قره باغ و اتهام متقابل نقض آتش بس بین باکو و ایروان

فراتاب: جمهوری آذربایجان و ارمنستان همزمان با حفظ آمادگی جنگی برای مقابله بر سر منطقه قره باغ، مدعی نقض آتش بس توسط طرف دیگر شدند
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده جمهوری آذربایجان در شبانه روز گذشته ۷۰ بار آتش بس را نقض کرده است، این کشورگزارش داده است که نظامیان ارمنستانی ۱۲۰ بار آتش بس را نقض کرده اند.
به گزارش ایتارتاس در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: مواضع نیروهای آذری در مناطق مسکونی مرزی و در قره باغ هدف تیراندازی نیروی ارمنستان قرار گرفته است.
وزارت دفاع ارمنستان هم به صورت متقابل اعلام کرده نیروهای جمهوری آذربایجان در شبانه روز گذشته با تسلیحات سبک واحدهای نظامی ارمنی را گلوله باران کرده اند.
مناقشه کهنه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ ۲۰روز پیش با یک جنگ که ده ها کشته و صدها مجروح از دو کشور برجای گذاشت به بحران تبدیل شد که با یک آتش بس شکننده آرامش نسبی برقرار شده است.
قره باغ در مرز ارمنستان و آذربایجان که با اکثریت ارمنی از زمان شوروی سابق تحت کنترل آذربایجان بوده از سال ۱۹۹۱ پس از فرپاشی سلطه کمونیسم خواستار پیوستن به ارمنستان شد که آغازگر جنگی سه ساله در قره باغ شد.

نظرات
آخرین اخبار