کمبود نیروی پزشکی در استان کردستان | فراتاب
کد خبر: 9776
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1398 - 05:10
نمایندە مریوان در نشست با وزیر بهداشت مطرح کرد:
منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد در نشستی با وزارت بهداشت از کمبود نیروی متخصص در مناطق محروم سخن گفت.

 فراتاب_علمی: به گزارش فراتاب، منصور مردای نماینده مریوان و سرآباد در نشست روز یکشنبە سوم شهریورماه اعضای فراکسیون مستقل مجلس شورای اسلامی با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان درباره¬ی مشکلات و مسائل حوزه بهداشت و درمان در سطح کشوری ، استان کردستان و حوزه مریوان و سروآباد دیدار و گفتگو داشتند.

در این نشست نماینده مریوان و سروآباد با اشاره به تبصره 3 وزارت بهداشت و درمان و همچنین علاوه بر پیگیری چند ساله نمایندگان، بحث کمبود و نابرابری سهمیه  پزشکان در استان کردستان نسبت به سایر استانها و علت عدم حل این مشکل از وزیر خواستار توضیح شد و افزود: در استان کردستان تنها یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که  دارای سهمیه ۳۰نفری است در صورتی که در بعضی از شهرهای کوچکتر از سنندج دو دانشگاه وجود دارد و سهمیه پزشکی آنها ۶۰نفر است. چنین تبعیضاتی نارواست و باید وزارت نسبت به آن، نه تنها رفع تبعیض کرده بلکه باید اقدامات جبرانی انجام دهد. وی همچنین وی افزود: با توجه به اینکه در خصوص  اجرای دستورات وزیر محترم و معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر جابجایی پزشک و رفع کمبود پزشک متخصص در شهرستانهای محروم خلاف وعده صورت گرفته و مکررا کارشکنی می شود، از وزیر دلیل کارشکنی در بدنه وزارت بهداشت را جویا شد.

منصور مرادی تاکید کرد: با وجود قول مساعد دکتر جان بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت در سفر اخیرشان به شهرستانهای مریوان و سروآباد مبنی بر تجهیز زایشگاه و اورژانس بیمارستانهای بوعلی و فجر شهرستان مریوان و همچنین بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران شهرستان سروآباد در عرض ۴۰روز، اما اکنون دو ماه و نیم از آن وعده گذشته و هنوز عملی نشده است، که نیاز است جنابعالی در این خصوص دستور اقدام فوری صادر فرمایید.

وی در ادامه بیان کرد: آمبولانسهایی وجود دارد که ۴۰۰تا ۵۰۰هزار کیلومتر  کارکرد دارند و با وجود اختصاص چند دستگاه آمبولانس در سه سال اخیر برای دو شهرستان مریوان و سروآباد اما  هنوز با  کمبود آمبولانس در بیمارستانهای این منطقه برخوردار هستیم که یک مشکلی جدی است و نیاز به حداقل دو دستگاه آمبولانس دیگر داریم پس لازم است دستور فرمائید که ۲دستگاه دیگر به مریوان و سروآباد اختصاص یابد .

نظرات
آخرین اخبار