کد خبر: 9308
تاریخ انتشار: 20 تیر 1398 - 14:13
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ممنوعیت ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان‌های استان خبر داد.

فراتاب_ گروه فراسلامت: به گزارش فراتاب محمود رضا مرادی اظهار کرد: از پانزدهم تیرماه طرحی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرا شده که از ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان جلوگیری می‌شود، زیرا این مواد خوراکی باعث آسیب رساندن به سلامتی می‌شود.

مرادی افزود: ملاقات کنندگان باید از آوردن شیرینی و آب میوه‌های صنعتی اجتناب کنند و توصیه می‌شود در صورت تمایل از میوه‌های تازه و آب‌میوه طبیعی تازه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بیمارستانها تعداد زیاد ملاقات کنندگان است، گفت: توصیه می‌شود مردم از ملاقات گروهی بپرهیزند و بدانند ترجیحاً حضور یک نفر به نمایندگی ازهرخانواده کفایت می‌کند.

وی گفت: عیادت از بیمار یک سنت حسنه است، به شرطی که مزاحمتی برای کادر درمان و بیمار ایجاد نکند، در حالی که در بسیاری از بیمارستانها زمانی که پرستاران و پزشکان باید به بیماران رسیدگی کنند با حجم گسترده‌ای از همراهان و ملاقات کنندگان روبرو هستند که این امر موجب اختلال در درمان بیمار می‌شود.

مرادی اظهار کرد: از دیگر مواردی که عیادت کنندگان باید رعایت کنند این است که از آوردن کودکان به بیمارستان خودداری کنند، زیرا محیط بیمارستان یک محیط آلوده است و کودکان نیز حساس هستند و احتمال انتقال بیماری‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: امیدوارم تغییر رویه‌ای در فرهنگ ملاقات از بیماران بوجود آید و عیادت‌ها را به زمان بهبودی در منزل بیمار موکول کنیم.

نظرات
آخرین اخبار