انتشار اولین ویدیوی 8K از فضا | فراتاب
کد خبر: 8987
تاریخ انتشار: 12 آبان 1397 - 14:20
ناسا و آژانس فضایی اروپا اولین فیلم با کیفیت 8K را از فضانوردان در حال کار در ایستگاه بین‌المللی فضایی منتشر کرده‌اند.

فراتاب: به نقل از انگجت، ناسا و آژانس فضایی اروپا یک ویدیوی جدید درباره فعالیت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی تهیه کرده‌اند که این یکی کمی متفاوت از ویدیوهایی است که شما در گذشته تماشا کرده‌اید.

چرا که این اولین ویدیو با کیفیت فوق‌العاده 8K است که توسط آژانس‌های فضایی ارائه شده است و با یک دوربین هلیوم 8K از برند RED گرفته شده است.

این دوربین در ماه آوریل در ماموریت تجهیز مجدد ایستگاه فضایی که توسط شرکت فضایی اسپیس‌ایکس انجام شد، به این ایستگاه تحویل داده شد و ویدئوی جدید، فضانوردان را در حال کار و انجام آزمایشات نشان می‌دهد.

بعضی از آزمایشاتی که در این ویدیو دیده می‌شود، بخشی از تحقیقات موسوم به BEST است که از توالی DNAبرای شناسایی میکروب‌ها در ایستگاه فضایی استفاده می‌کند.

آزمایش BEST آزمایشی است که گیاهان رشد کرده در فضا را با گیاهانی که روی زمین رشد می‌کنند، مقایسه می‌کند.

مطالعه دیگر که در این ویدیو انجام می‌شود، مطالعه "BCAT-CS" است که نیروهای دینامیکی بین ذرات رسوب را بررسی می‌کند.

"دیوید بردی" در بیانیه‌ای گفت: ما هیجان زده هستیم که این کار جدید(انتشار ویدیو) را که توانایی ما در جذب علاقه مخاطبان به تحقیقات ایستگاه فضایی را افزایش می‌دهد، انجام دادیم.

وی افزود: هر پیشرفتی در حوزه تصویر، تجربه مردم روی زمین را به تجربه فضانوردان نزدیک‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا ببینند که چگونه پرواز فضایی انسان در حال تلاش برای بهبود زندگی آنها است و همچنین انسان را قادر می‌سازند تا جهان را کشف کند.

ناسا در گذشته فیلم‌های با کیفیت 4K و بسیار شگفت انگیز را منتشر کرده بود، از جمله یکی که نشان می‌داد که چه اتفاقی برای یک قطره آب، غذا و غیره در یک محیط میکروگرانشی(جاذبه نزدیک به صفر) می‌افتد.

مطمئنا اکثر مردم قادر نخواهند بود که این ویدیوی 8K را با تمام جزئیات آن تماشا کنند، چرا که همه صفحه نمایش‌ها از این کیفیت پشتیبانی نمی‌کنند.

ایسنا

نظرات
آخرین اخبار