کد خبر: 5895
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395 - 22:15
وضعیت اشتغال در پایان ماه فوریه در آمریکا بهتر از آنچه هست که تصور می شد.

به گزارش فراتاب به نقل از  CNN، وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور موفق به ایجاد بیش از 253 هزار شغل در ماه فوریه شده و از سویی دیگر نرخ بیکاری در این کشور از 4.8 درصد به 4.7 درصد کاهش یافته است.

جِرِمی کوک (Jeremy Cook) از اقتصاد دانان ارشد در یک شرکت خارجی می گود: اقتصاد آمریکا در مسیر درستی قرار دارد. اقتصاد دانان عقیده دارند که چالش بزرگی که ترامپ با آن روبه رو است ایجاد 25 میلیون شغل جدید تا ده سال آینده است زیرا نرخ بیکاری به دلیل بازنشسته شدن افراد مُسن و ترک کردن بازار کار توسط این افراد در حال کاهش است. با این حال آمارها نشان می دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در عمل به وعده های خود در مورد کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال موفق بوده است.

در ماه فوریه سال گذشته، اقتصاد آمریکا به طور متوسط 190 هزار شغل جدید ایجاد کرد. در حال حاضر اقتصاد این کشور جنبه های دیگری از افزایش قدرت خود را نشان می دهد: اعتماد به نفس مصرف کنندگان و صاحبان صنایع بالا و بازار سهام در حال رکورد شکنی است. دستمزد ها نیز نسبت به سال گذشته در حدود 2.8 درصد افزایش داشته است.

در ماه فوریه بخش تولید در اقتصاد آمریکا 28 هزار شغل جدید در اقتصاد این کشور ایجاد کرد. در بخش ساخت و ساز شرکت های مربوط به این بخش در حدود 58هزار کارگر را استخدام کردند. علت این افزایش استخدام رونق بخش ساخت و ساز به دلیل گرمای هوا در شمال شرقی و غرب میانه این کشور است.

جسی سینگ (Jesse Singh) مدیر شرکت ساختمانی آزَک (AZEK) در شهر اسکوکیی(Skokie ) ایالت ایلینویز می گوید: هوای خوب در ماه فوریه باعث رونق بخش ساخت و ساز در ماه های پیش از تابستان که به طور عمده فصل ساخت و ساز به شمار می رود شده است. آب و هوای گرم به شرکت های ساخت و ساز اجازه می دهد که پروژه های خود را با سرعت بیشتری پیش ببرند و بتوانند به تقاضاهای بیشتری در این بازار جواب دهند.

با این حال وضعیت اشتغال در سایر بخش ها به خوبی بخش ساخت و ساز نیست. بخش های مرتبط با خرده فروشی در ماه فوریه 26 هزار شغل را از دست داده اند. برای مثال شرکت های بزرگی مانند جی.سی پِنی  JCPenneyاعلام کردند که به دلیل مسائل اقتصادی مجبور به تعطیل کردن شعبه های خود کرده اند. وضعیت ایجاد اشتغال در بخش های مرتبط با حمل و نقل و مشاغل دولتی بسیارضعیف است.

آمار اشتغال باعث می شود تا وضعیت برای فدرال رزرو برای اعلام نرخ بهره در هفته آینده روشن شود. سران فدرال رزرو مانند جانت یلن (Janet Yellen) اعلام کرده اند که در صورت ثبات اقتصادی در این کشور نرخ بهره را برای ماه مارس تغییر نمی دهند. 

منبع: عصر اقتصاد

نظرات
آخرین اخبار