کد خبر: 5734
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395 - 21:15
براساس نظرسنجی های خبرگزاری رویترز، فعالان بخش مسکن و ساخت و ساز در چین به دنبال افزایش سرمایه گذاری در بخش مسکن در سال 2017 هستند. علت این افزایش سرمایه گذاری ها بالا رفتن قیمت ها و اقدامات دولت برای افزایش سهم خود از این بازار است.

به گزارش فراتاب به نقل از رویترز در این نظر سنجی 10 شرکت از 20 شرکت عمده در زمینه ساخت و ساز از طریق تلفن و پیام کوتاه شرکت کردند. این شرکت ها سالانه در حدود 300 میلیارد دلار در بازار مسکن چین به دست می اورند که بیشتر آن از طریق فروش آپارتمان است.

هشت شرکت از ده شرکتی که مورد نظر سنجی قرار گرفتند اعلام کردند که بودجه خود را در این مورد در حدود 10 تا 50 درصد افزایش داده اند در حالی که دو شرکت بر ثابت ماندن بودجه امسال خود تاکید کردند. در این نظر سنجی مقامات شرکت ها به طور ناشناس شرکت کردند.

خرید زمین در شهرهای درجه یک پکن، شانگهای، گوانگژو، شنزن و درجه دو سوژو، ووهان و هیفی از سوی فعالان بخش ساخت و ساز در چین صورت می گیرد اما بیشتر آنها از خرید زمین در شهرهای کوچکتر خودداری کرده اند. این امر می تواند با توجه به محدود بودن منابع در این شهرها و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگتر شود. قیمت ها در بازار مسکن چین سال گذشته به دلیل تلاش و اقدامات دولت برای بازگرداندن رونق به بازار مسکن این کشور به سرعت افزایش یافت.

شهر شنزِن به عنوان یکی از گرانترین شهرها در زمینه مسکن در چین است. یکی از فعالان بخش مسکن در این شهر می گوید: به دلیل سیاست های سخت گیرانه، قیمت مسکن مانند سال 2016 افسارگسیخته نخواهد بود اما این امر برای ما یک فرصت است که زمین های بیشتری بخریم چون بیشتر خانه ها سال گذشته فروخته شدند. فعالان بخش ساخت و ساز نیاز دارند که به سرعت رشد کنند و به همین دلیل باید زمین های بیشتری خریداری شود. امسال سال سرمایه گذاری روی زمین است.

افزایش سهم بازار در چین به بازیگران بزرگ در اقتصاد این کشور کمک می کند که سهم بیشتری در اقتصاد این کشور به دست بیاورند و انها را در موقعیت بهتری برای کنترل نیروهای کار، مواد اولیه و هزینه های مربوط به بازاریابی قرار می دهد.

منبع: عصر اقتصاد

نظرات
آخرین اخبار