دیدار دوم فرستاده ویژه مسعود بارزانی با رهبر حزب تغییر | فراتاب
کد خبر: 3245
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1395 - 08:52
حزب دموکرات بدنبال راه حل برای عبور از بن بست در اقلیم کردستان:
مسعود بارزانی ریاست اقلیم کردستان عراق، دکتر فواد حسین را به عنوان نماینده ویژه خود برای به هم نزدیکتر نمودن موضع احزاب و مهیا کردن شرایط تشکیل جلسات احزاب سیاسی کردستان برای حل مشکلات این اقیلم به شهر سلیمانیه اقلیم کردستان فرستاد.

فراتاب - گروه بین الملل: امروز برای دومین بار دکتر فواد حسین رئیس دیوان ریاست حکومت اقلیم کردستان و نماینده ویژه مسعود بارزانی با نوشیروان مصطفی امین رهبر حزب گوران (تغییر) دیدار کرد.

بیش از یک سال پیش تا کنون در اقلیم کردستان عراق، با عدم حل مسئله ریاست اقلیم کردستان عراق و ممانعت از بازگشت رئیس مجلس کردستان به اربیل، اختلافات داخلی بین دو حزب دموکرات کردستان عراق و حزب تغییر به شدت افزایش یافت. 

هر چند طی این مدت میانجیگری های ناموفق بین حزب دموکرات کردستان عراق و حزب تغییر صورت گرفت اما با توجه شرایط حساس منطقه ای و مسئله جنگ موصل و نیز برگزاری رفراندوم استقلال در کردستان عراق، مسعود بارزانی طی بیانیه ای در روز عید فطر خواستار نشست احزاب سیاسی کردستان برای حل مشکلات اساسی داخلی و تصمیم گیری در مورد رفراندوم گردید.

مسعود بارزانی این هفته نماینده ویژه خود دکتر فواد حسین را به شهر سلیمانیه فرستاد تا با نمایندگان احزاب سیاسی حاضر در این شهر بالاخص اتحادیه میهنی و حزب تغییر به مذاکره بپردازد و پیام ریاست اقلیم کردستان را برای ارائه راه حل اولیه مهیا کردن شرایط دیدارهای جمعی بین همه احزاب  در  راستای حل مسائل اساسی در اقلیم کردستان را ابلاغ نماید.

دیدگاه های اولیه بر آن بود که دکتر فواد حسین نیز مانند تجربه سایر میانجیگری ها، دیدارها را طی یک روز به پایان برساند و به اربیل برگردد. اما حضور چهار روزه وی در سلیمانیه و برگزاری دیدارهای دوم با رهبران احزاب سیاسی، نوید بخش طلیعه جدیدی از دیالوگ های سیاسی در اقلیم کردستان عراق را در جهت کاهش تنش ها و حل مسائل اساسی آن می دهد.

نظرات
آخرین اخبار