کد خبر: 3014
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 08:40

فراتاب - گروه بین الملل: هیات وزیران حکومت اقلیم کردستان به اظهارات محسن رضایی در مورد حمایت کنسولگری عربستان دراربیل از دموکرات ها و کومله پاسخ رسمی  داد. وی اظهار داشته بود  با توجه به این حمایتها آنها دو پایگاه (دفتر) در نزدیکی های مرز ایران احداث کرده اند  و دولت آقای  بارزانی اگر فکری نکند عملیات انهدامی علیه آنان را انجام خواهیم داد و تقصیر را نیز بر عهده خود آقای بارزانی خواهیم  گذاشت.

در پی این اظهارت هیات وزیران حکومت اقلیم کردستان در نامه ای نسبتاً شدید اللحن اظهارات آقای محسن رضایی را ناشی از  عدم آگاهی وی نسبت به مسائل و اشتباه اطلاعاتی و تحلیلی  می داند.

متن بیانیه رسمی هیات وزیران اقلیم فدرال کردستان عراق:

جناب محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران طی یک دیدار تلویزیونی شبکه یک کشور ایران اظهار داشته است که کشور عربستان سعودی به احزاب اپوزیسیون ایرانی کمک کرده و در شهر اربیل هر دو حزب کردی (کردستان) شرقی  را فعال کرده و در نزدیکی مرزهای ایران پایگاه ایجاد کرده اند. اگر چنین روندی ادامه داشته باشد و حکومت اقلیم کردستان فکری برای این مسئله نکند مطمئنا به زودی بر علیه شان عملیان نظامی انجام خواهیم داد و مسئولیت را هم بر عهده آقای بارزانی (مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان) خواهیم انداخت.

در پاسخ به این مسئول جمهوری اسلامی ایران اعلام می داریم:

اولا: سرتا پای ( تمامی )  اطلاعات و تحلیل های جناب محسن رضایی در مورد رویدادهای مرزی این اواخر که در مصاحبه عنوان داشته اند اشتباه بوده و هیچ اساسی ندارند.

ثانیاً: کمیته امنیتی مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان وجود دارد که در صورتی مشکلات و مسائلی باشد آن را مورد بررسی قرار داده و حل می نماید. اگر حتی یک سند هم در مورد حقیقت صحبت های جناب رضایی هست، آن را به کمیته مشترک امنی ارائه کنید تا بررسی شود.

ثانیاً: از منظر حکومت اقلیم کردستان امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران مهم و حائز اهمیت است و با امنیت ایران، امنیت منطقه نیز تضمین است. با این حال هر کدام از طرفین باید خودش علل و اسباب مشکلات را بیابد و در مسیر حل آنها تلاش کند.

رابعاً: در پایان علاقه مندیم (خواستاریم به تعمیق) روابط و همکاری مشترک و دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و حکومت اقلیم کردستان

هیات وزیران اقلیم کردستان

18 - 07 - 2016

لینک: cabinet.gov.krd

برگردان به فارسی: ارشاد رشیدی رستمی

انتشار مطالب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

   

نظرات
آخرین اخبار