کد خبر: 664
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 23:42
پس از مرمت وبازسازی همزمان با نوروز
در مراسمی در کانتون عفرین سوریه پیکر کاوه آهنگر پس از مرمت وبازسازی همزمان با آغاز اولین روز نوروز در میدانی به همین نام دوباره در وسط شهر بر افراشته شد.

فراتاب: مجسمه کاوه آهنگر امروز پس از مرمت وبازسازی همزمان با آغاز اولین روز نوروز در میدان پایداری و مقاومت دوباره در وسط شهر عفرین نصب شد. در مراسمی که به مناسبت بر افراشتن دوباره مجسمه کاوه آهنگر تعدادی ازاهالی فرهنگ و هنر نیز شرکت داشتند. حاضران در این مراسم پس از نصب دوباره آن به شادی پرداختند. در این مراسم مسول فرهنگ و هنر عفرین با یادآوری داستان کاوه آهنگر به رشادت و دلیری این قهرمان باستانی ایرانی اشاره کرد و عنوان کرد که چکشی که در دست او قرار دارد نمادی از مبارزه و قوی بودن است .

پیکر کاوه آهنگر که به درخواست شورای ملی کُردهای سوریه و شورای ملی غرب کردستان ساخته شده بود که چند سال پیش در مرکز شهر عفرین نصب شده بود. هم چنین در مراسمی دیگر در سری کانیه(راس العین) نیز پیکر کاوه آهنگر در این شهر نیز نصب شد.

در داستان­های حماسی ایران و اساطیر باستان چهره انقلابی کاوه آهنگر بی­ نظیراست و پیش­بند چرمین او که برنیزه کرد مردم را به اتحاد و جنبش فراخواند درفشی بود انقلابی که وی بر ضد پادشاه وقت ضحاک برافراشت. درفشی که پشتیبان آن دل دردمند وبازوی مردم رنج کشیده و بی­ پناه بود. بر پایه ی روایت ها، کاوه به یاری مردم و فریدون شاه، بر ضحاک برتری یافت و او را در کوه دماوند به بند کشید.  

 کاوه، آهنگری بود که با پتک آهنینش بر ستم، کوبید و ستم را به دماوند چهار میخ کرد.

شهر 50 هزار نفری عفرین از توابع استان حلب سوریه می‌باشد. این شهر شمال باختری ترین شهر سوریه است. این منطقه بعد از جنگ داخلی سوریه از سال 2012 توسط نیروهای کرد به عنوان کانتون عفرین نام گذاری شده است. کلیه اختیارات اداری و سیاسی این منطقه توسط نیروهای کرد ها انجام میگیرد.

نظرات
آخرین اخبار