کد خبر: 5854
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1395 - 13:16
بیانیه جدید نیروهای دمکراتیک سوریه:
فرماندهی کل شورای نظامی منبج در بیانیه‌ای اعلام کرد، منبج و حومه آن تحت حمایت نیروهای شورای نظامی منبج و تحت نظارت بین‌المللی و حمایت آن است و ما به هیچ نیروی دیگری اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهیم

فراتاب سرویس بین الملل: فرماندهی کل شورای نظامی منبج در بیانیه‌ای اعلام کرد، منبج و حومه آن تحت حمایت نیروهای شورای نظامی منبج و تحت نظارت بین‌المللی و حمایت آن است و ما به هیچ نیروی دیگری اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهیم. شورای نظامی منبج و ائتلاف بین‌المللی کسانی هستند که در آزادسازی شهر از دست داعش همکاری کردند.

در این بیانیه آمده است، متن توافق صورت گرفته تنها مربوط به مناطق العریمه و خط تماس با  نیروهای وابسته به سپر فرات است.

با تهدید های مکرر ترکیه پس از گرفتن شهر الباب که هدف بعدی شهر منبج خواهد بود نیروهای آمریکایی فعال در صفوف ائتلاف بین‌المللی و تجهیزات‌شان در اطراف منبج و مناطق تحت تسلط شورای نظامی منبج در حومه شمال شرقی حلب مستقر شده‌اند تا از درگیری میان نیروهای کرد و نیروهای سوری وابسته به ترکیه جلوگیری به عمل آورند. رخدادها ی سریع چند روز گذشته در این منطقه بیانگر اهمیت شهر منبج برای همه ی طرف های درگیر در شمال سوریه می باشد.

بیشتر شورای نظامی منبج با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرده بود که بر اساس توافق صورت گرفته با روسیه، کنترل روستاهایی را که در خط مقدم مبارزه با نیروهای تحت حمایت ترکیه قرار دارند، به نیروهای مرزبان دولت سوریه تحویل داده است.

در این گزارش عنوان شده بود هدف شورای نظامی منبج حفظ جان غیرنظامیان و حفاظت از شهر منبج و حومۀ آن در مقابل یورش نیروهای تحت حمایت ترکیه است.

بر اساس این توافق این شورا اعلام کرد بود روستاهای مذکور که در خط مقدم مبارزه با نیروهای حاضر در عملیات موسوم به «سپر فرات» و در مجاورت شهر الباب قرار دارند، تخلیه و تحویل داده شده‎اند. 

نظرات
آخرین اخبار