کد خبر: 5601
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 17:12
ترامپ تجهیز کردها را شروع کرد
طلال سلو به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای اولین بار نیروهای دموکراتیک سوریه را با چنین خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین تجهیز کرده است

فراتاب- سرویس بین الملل: خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند خودروهای زرهی داده است.

طلال سلو سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه به این خبرگزاری گفته است که این اولین بار است که ائتلاف به رهبری امریکا این نیروها را با چنین خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین تجهیز کرده است. این اقدام ائتلاف پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ برای مبارزه با داعش به تسلیح این نیروها پرداخته است و پیش از این ائتلاف تنها اسلحه ها و تجهیزات سبک را در اختیار آن ها قرار میداد.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخابی در بحث داعش قول داده بود که داعش را به شدت مورد حمله قرار دهد و در ماه سپتامبر اعلام کرد: «من ژنرال های ارشد را جمع خواهم کرد و به آن ها یک فرمان ساده می دهم، آن ها 30 روز فرصت خواهند داشت که به دفتر ریاست جمهوری یک برنامه نهایی برای شکست داعش ارائه نمایند».

نیروهای دموکراتیک، در 15 نوامبر 2015 متشکل از چندین نیروهای کرد و عرب تشکیل شد که از جمله آن‌ها می‌توان به یگان‌‌های مدافع خلق، یگان‌های محافظ زنان، نیروهای عرب صنادید، بورکان الفرات، نیروهای سوتورو (شورای نظامی سریانی‌ها) و نیروهای عشایر مردمی اشاره کرد که نقش مهمی را در مبارزه با داعش در سوریه ایفا میکنند.

نظرات
آخرین اخبار