کد خبر: 5498
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395 - 17:10
نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در استان حلب و حومه آن، به هفت کیلومتری جنوب شهر الباب رسیدند.

فراتاب: به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور کنترل سه روستا را در نزدیکی شهر الباب، آخرین مقر داعش در استان حلب در دست گرفته و به هفت کیلومتری جنوب این شهر رسیدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از پیشروی شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه در شمال شهر الباب خبر داد. از این رو به نظر می‌رسد با نزدیک شدن نیروهای دولتی سوریه برخورد و تنشی میان ترکیه و سوریه در این شهر ایجاد شود که نیازمند توافقی سوری ترکی است؛ چرا که پیش از این نیز دولت آنکارا اعلام کرده بود در صورت آزادی الباب آن را به نیروهای نظام سوریه تحویل نخواهد داد.

شهر الباب از چند هفته پیش در معرض حملات جنگنده‌های ترکیه، روسیه و سوریه بوده است. نیروهای ترکیه در راستای عملیات موسوم به "سپر فرات" از ارتش آزاد برای کنترل بر این شهر حمایت به عمل می‌آورند.

آزادی شهر الباب به نظر عملیات سختی است. درحالی که مسئولان ترکیه‌ای طی هفته‌های گذشته پیش‌بینی کرده بودند که این شهر به زودی آزاد شود اما به نظر پایان واضحی برای این عملیات دیده نمی‌شود.

طی عملیات سپر فرات تاکنون ۴۸ نظامی ترکیه‌ای کشته شده‌اند که بیش تر این افراد در عملیات نظامی برای آزادی الباب در تاریخ دهم دسامبر کشته شدند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار