کد خبر: 5122
تاریخ انتشار: 7 دی 1395 - 00:35
پس از تلفات سنگین نظامیان ترکیه در الباب
پس از تلاش ناموفق ترکیه برای تصرف الباب ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا خواست تا از نیروهای زمینی مورد حمایت ترکیه برای تصرف شهر الباب در شمال سوریه، می جنگند، حمایت هوایی داشته باشند.

فراتاب گروه بین الملل، ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در کنفرانس خبری از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا خواست تا از نیروهای زمینی مورد حمایت ترکیه برای تصرف شهر الباب در شمال سوریه، می جنگند، حمایت هوایی داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: ائتلاف بین المللی باید به وظایف خود در قبال حمایت هوایی از جنگی که در شهر الباب ادامه دارد، عمل کند. دریافت نکردن حمایت لازم از سوی ائتلاف بین المللی، غیر قابل قبول خواهد بود.

وی افزود: "مرحله نهايى عملیات سپر فرات که اکنون در حومه الباب ادامه دارد، جزئي از اقدام براى مبارزه با داعش است. به عدم حمایت برخی که همواره از مبارزه ترکیه با داعش در اعزاز-جرابلوس، دابق و الباب انتقاد می کنند، نيز اعتراض داريم".

کالین تصریح کرد: "در هفته اخیر درگیری ها و عملیات در حومه الباب شدت گرفته است. بار دیگر تأکید می کنم که ارتش ترکیه تمام تدابیر لازم برای حفظ جان غیرنظامیان را اتخاذ کرده است. هفته گذشته صدها موضع داعش منهدم و 226 تروریست کشته شد. این عملیات با قاطعيت استمرار دارد و خواهد داشت، زيرا براى امنیت ملی ما ضروری و به عنوان یکی از مهمترین مراحل مبارزه با داعش محسوب می شود".

 پس از تلاش ناموفق ترکیه برای تصرف الباب بویژه پس از چند روز از نبرد سنگین در حومه این شهر که با مقاومت سرسختانه داعش مواجه شده تلفات ارتش ترکیه و نیروهای نیروهای ارتش آزاد سوریه (FSA) رو به فزونی گذاشته است. هم چنین در حمله هوایی ارتش ترکیه تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله چندین کودک نیز کشته شده اند که اعتراض های را در پی داشته است.  

نظرات
آخرین اخبار