کد خبر: 478
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 14:25
نگاه ها به سه پیشتاز جمهوری خواهان
بن کارسون، تنها نامزد رنگین پوست آمریکایی در رقابت های مقدماتی نتوانست بود اکثریت آرا را حتی در یک ایالت از 50 ایالت آمریکا به دست آورد.

فراتاب،بن کارسون، تنها نامزد رنگین پوست آمریکایی در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان پس از روز سه شنبه بزرگ و کسب نتایج ناامید کننده از رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست آمریکا انصراف داد. وی در رقابت های مقدماتی نتوانست بود اکثریت آرا را حتی در یک ایالت از 50 ایالت آمریکا به دست آورد.

 این متخصص مغز و اعصاب بازنشسته۶۴ ساله ، که تنها آمریکایی-آفریقایی‌تبارازمیان هفده جمهوری خواهی بود که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شده بود. او که یک جمهوری خواه محافظه کار و مذهبی به شمار می آید که از او به عنوان «قهرمان تی پارتی»، قشر تندروی جمهوری خواهان که دیدگاهی غیرقابل انعطاف درخصوص مسائل اجتماعی به ویژه در باب ازدواج دگرباش ها و سقط جنین دارند مطرح شد، در ماه های سپتامبر تا دسامبر در همه نظرسنجی ها پس از دونالد ترامپ جایگاه دوم را داشت و افزون بر آن می توانست از حمایت های کلیسای انجیلی آمریکا نیز مطمئن باشد. اما به علت ضعیف ظاهر شدن در مناظره‌های انتخاباتی، کم‌کم محبوبیتش را از دست داد.

بعضی از دیدگاه های او که در جریان کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان ابراز داشت. بن کارسون از اعلام رسمی جنگ علیه داعش حمایت می کرد. وی مدعی شده بود که در صورت موفقیت از تعداد قابل توجهی از سربازان نیروی زمینی آمریکا برای مبارزه با داعش استفاده خواهد کرد. وی خواهان تشکیل ائتلافی از سربازان آمریکایی و نیروی زمینی کشورهای عرب منطقه بود. بن کارسون درباره مهاجران اعلام کرده که جلوی ورود مهاجران به آمریکا را خواهد گرفت، چرا که ممکن است اعضای داعش با استفاده از این فرصت به داخل آمریکا نفوذ کنند.

دیدگاه های او درباره ایران و توافق هسته ای ، توافق هسته ای را تنها یکی از چالش های مربوط به ایران می دانست. کارسون ایران را متهم به نقض حقوق زنان و اقلیت های مذهبی کرده که همکاری آمریکا با ایران را به منزله نقض ارزش های آمریکایی است. او معتقد بود که توافق هسته ای، آمریکا را در خطر قرار می دهد و تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل است.

اکنون با کناره‌گیری بن کارسون و کریس کریستی، ا نگاه‌ها بیشتر متوجه سه جلودار رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان

«دونالد ترامپ» سرمایه دار، «تد کروز» سناتور تگزاس، «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا است، و انتظار میرود که «جان کاسیچ» فرمادار اوهایونیز از ادامه رقابت ها انصراف دهد.

نظرات
آخرین اخبار