کد خبر: 3643
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 10:10
پس از عملیات آزاد سازی منبج
شورای نظامی الباب ائتلافی متشکل از نیروهای عرب، ترکمن و کُرد است و از وابستگان نیروهای دمکراتیک سوریه به شمار می رود. در بیانیه ای امروز خود اعلام کرد که به مانند شورای نظامی منبج که این شهر را آزاد کرد این شورا نیز بدنبال آزادسازی الباب و مناطق پیرامونی

فراتاب سرویس بین الملل، دومینو شکست داعش در مقابل نیروهای کُرد در مناطق شمالی سوریه پس از پیروزی کردهای سوریه در منبج که از هفته‌ها قبل شاهد درگیری شدید میان دو طرف بود کردها را مصمم به ادامه عملیات نظامی برای خروج داعش از شمال سوریه و مرز مشترک این کشور با سوریه کرده است و در همین راستا برای مبارزه  با داعش در منطقه الباب نیز، شورای نظامی الباب برای آزادی این شهر نیز تشکیل شد. شورای نظامی الباب ائتلافی متشکل از نیروهای عرب، ترکمن و کُرد است و از وابستگان نیروهای دمکراتیک سوریه به شمار می رود.
نیروهای دمکراتیک سوریه نیز از نیروهای کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق(ypg) برخوردار هستند. این شورا در بیانیه ای امروز خود اعلام کرد که به مانند شورای نظامی منبج که این شهر را آزاد کرد این شورا نیز بدنبال آزادسازی الباب و مناطق پیرامونی آن است. این شورا خواستار حمایت های ائتلاف ضد داعش از این گروه شده و از مردم این مناطق خواسته تا برای آزادی سرزمین شان به این گروه بپیوندند.

 شهر «الباب» در شرق استان حلب و در 38 کیلومتری این شهر قرار دارد فوق‌العاده مهم است چرا که کردها با کنترل این شهر میتوانند کانتون های سه گانه عفرین، کوبانی و جزیره را به هم متصل نمایند و آخرین نقاط ارتباطی داعش با ترکیه و جهان خارج را در مرز با ترکیه ببندد.

لازم به ذکر است نیروهای دموکراتیک سوریه در تاریخ  ۱۶ مرداد توانستند با حمایت حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش، منبج  را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند.  شهر منبج به خاطر قرار گرفتن در مسیر انتقال کمک های عناصر داعش میان استان الرقه؛ مهمترین سنگر داعش در سوریه و مرزهای ترکیه، از اهمیت راهبردی برخوردار بود.

نظرات
آخرین اخبار