کد خبر: 2568
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 01:15
ابراز همدردی اوباما با مردم ترکیه
اوباما انگیزه اصلی داعش از اقدام تروریستی در ترکیه را شکست قریب‌الوقوع آنان در سوریه و عراق دانسته و از دست دادن مناطق تحت کنترل را علت این انفجارات دانست.

 

فراتاب - سرویس بین الملل: باراک اوباما روز چهارشنبه بعد از تیراندازی و بمب‌گذاری انتحاری در فرودگاه آتاتورک استانبول، به ابراز همدردی با مردم ترکیه پرداخته و گفت: "ما در کنار مردم ترکیه ایستاده و قصد داریم به آنچه برای کسب اطمینان از عدم وقوع چنین رویدادهای دهشت باری کمک می‌کند، عمل کنیم."

اوباما که در سفر به کانادا و برای خبرنگاران سخن می‌گفت، به تماس تلفنی خود با رجب طیب اردوغان در ساعات اولیه روز اشاره کرد و افزود: "ایالات‌متحده به مبارزه با شبه‌نظامیان داعش متعهد است و در کنار متحدان خود تا زمانی که شبکه‌ها و گروه‌های ترور در سراسر جهان نابود نشوند دست از کار نخواهد کشید." وی انگیزه اصلی داعش از این اقدام را شکست قریب‌الوقوع آنان در سوریه و عراق دانسته و از دست دادن مناطق تحت کنترل را علت این انفجارات دانست.

گفتنی است این عملیات تروریستی که در شامگاه سه‌شنبه 28 ژوئن رخ داد تاکنون 41 کشته (شامل 13 تبعه غیر ترکیه‌ای) و 239 تن مجروح برجای گذاشته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.

نظرات
آخرین اخبار