کد خبر: 2366
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 10:20
گزارش فراتاب از افزایش حضور نیروهای نظامی بین المللی در سوریه
پس از حضور نیروهای امریکایی، فرانسوی منابع خبری گزارش کرده اند که یک یگان نظامی آلمانی با هدف کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه و مشارکت در جنگ علیه داعش به ورودی شهر منبج رسیدند تا به حدود 500 مشاور و سرباز آمریکایی و تعدادی از سربازان فرانسوی ملحق شوند.

فراتاب - سرویس بین الملل: اهمیت نمادین نبرد کوبانی و شکست داعش در این شهر با کمک نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا راه را برای حضور و نزدیکی نیروهای زمینی محلی دیگر کشورهای غربی هموار نمود. این نبرد که تبدیل به یکی از مهمترین آزمون ها برای استراتژی آمریکا در عقب راندن داعش شد اکنون به پایگاهی برای حضور نیروهای غربی و انجام عملیات های هماهنگ زمینی و تحت فشار قرار دادن داعش شده است. حضور این نیروها در کنار کردها که مهم ترین و زبده ترین نیروی محلی در مبارزه با داعش می باشند نشان از افزایش حملات بر علیه داعش در این منطقه و حضور نیروهای بیشتر خارجی از دیگر کشورها و زمینه سازی برای حضور نیروهای ناتو در سوریه خواهد شد.

مشارکت نیروهای هم پیمان امریکای به صورت زمینی و هوایی

از روز دوم ژوئن، عملیات آزادسازی منبج بوسیله‌ی نیروهای دموکراتیک سوریه‌، و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های آمریکایی، آغاز شده است. این عملیات یکی از سخت‌ترین محاصره‌ها و فشارهای یک سال اخیر را بر داعش تحمیل کرده است. به گفته مسئولان نظامی آمریکایی هدف از این عملیات پایان دادن به تسلط داعش بر مناطق مرزی سوریه در طول مرز با ترکیه است که همواره از این مناطق به عنوان پایگاه لجستیک برای تردد تروریست های خارجی به کشورهای اروپایی استفاده کرده و منبج نیز آخرین پایگاه آنها به سوی اروپا به شمار می رود.

نیروهای هم پیمان امریکای به صورت زمینی و هوایی در همه جبهه ها حضور دارند. در این منطقه پس از حضور نیروهای امریکایی و فرانسوی اکنون آلمان ها نیز در کنار نیروهای دمکراتیک سوریه در حال نبرد با داعش هستند.

در حملاتی که نیروهای دمکراتیک سوریه به منبج انجام داده اند شماری از سربازان فرانسوی حضور دارند. پس از حضور نیروهای فرانسوی در شمال سوریه منابع خبری از حضور یک یگان از نیروهای ویژه آلمان برای پشتیبانی از «نیروهای سوریه دمکراتیک» در جنگ علیه داعش، در حومه شهر اشغالی و تحت محاصره «منبج» در شمال شرقی استان حلب در شمال غرب این کشور خبر داده اند.

منابع میدانی گفتند که یک یگان نظامی آلمانی با هدف کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه با هدف مشارکت در جنگ علیه داعش به ورودی شهر منبج رسیدند تا به حدود 500 مشاور و سرباز آمریکایی و تعدادی از سربازان فرانسوی که اخیرا حضورشان در منطقه اعلام شد، ملحق شوند.

درحالیکه برخی منابع خبری از حضور کماندوهای آلمانی خبر میدهند اما وزارت دفاع این کشور این اخبار را تکذیب کرده است

یکی از این منابع تاکید کرد که ماموریت این نیروها برقراری ارتباط و هماهنگی عملیات نظامی میان جنگنده‌های ائتلاف و نیروهای زمینی، حمله و جنگ خیابانی و همچنین خنثی‌سازی مین‌هایی است که معمولا داعش با هدف متوقف کردن پیشروی نیروهای زمینی در مسیر آن‌ها کار می‌گذارد.

از سوی دیگر، گزارش شده که نیروهای فرانسوی مستقر در منطقه مشرف به کوبانی در تپه مشته نور واقع در حومه شمالی رقه به بالگردهایی مجهز شده‌اند که برای انتقال سربازان و نظامیان فرانسوی از شمال عراق به سمت شمال سوریه و به‌دنبال آن به پایگاه نظامی فرانسوی در منطقه استفاده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که وزارت دفاع آلمان، در بیانیه ای رسمی حضور نیروهای نظامی اش در سوریه را تکذیب کرده است.

نظرات
آخرین اخبار