کد خبر: 2226
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 00:23
وزارت دفاع روسیه تلافات 24 ساعت گذشته را اعلام نمود:
270 شهروند سوری در 24 ساعت گذشته به علت توپ‌باران گروه‌های تندرو کشته شدند. در این میان، جبهه‌النصره که به علت حضور در میان نیروهای میانه‌رو مورد آماج حملات هوایی قرار نمی‌گیرد، بیشترین نقش را داشته است.

فراتاب- سرویس بین‌الملل: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در بحران سوریه، غالباً از سوی رسانه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، کشتار شهروندان مدنی و غیر مسلح در جریان توپ‌باران‌ها و حملات نیروهای معارض سوری می‌باشد. در شرایط کنونی بخش عمده‌ی کشتارها که از سوی رسانه ها‌ی غربی نادیده انگاشته می‌شود در مناطقی است که در مجاورت سرزمینی با مناطق تحت کنترل نیروهای ظاهراً میانه‌رو «جیش الفتح» هستند. تشکیل نیروهای «جیش الفتح» با حمایت کشورهای عربستان و ترکیه در سال 2015، به‌عنوان نیرویی که جریان‌های میانه‌رو معارض در بحران سوریه را در خود جای بدهد، بر پیچیدگی هر چه بیشتر نوع تقابل با کشتار شهروندان غیرنظامی افزوده است. جیش الفتح متشکل از نیروهایی همانند «جبهه نصره»، «احرار شام»، «فیلق شام» و... است. این ترکیب نشان می‌دهد که شاخه سوری القاعده که یکی از رادیکال‌ترین نیروهای اسلامی جهادی است، زیر چتر حمایت دو قدرت منطقه‌ای قرار گرفته است.

 

ائتلاف «جبهه نصره»، «احرار شام»، «فیلق شام» در جیش الفتح

 

در همین راستا، بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه گروه جبهه النصره، نیروهای خود را برای آغاز مرحله‌ای جدید از جنگ‌ سازماندهی نموده است. واقعیت این است که حضور جریانی همانند جبهه النصره در میان نیروهای میانه‌رو به عاملی ایجابی برای توسعه قدرت آن‌ها تبدیل شده است؛ زیرا مورد حملات هوایی نیروهای بین‌المللی ائتلاف ضد داعش و روسیه قرار نمی‌گیرند.

بر اساس آمار ارائه شده نظامی روسیه، جبهه النصره و احرار الاشام منطقه شیخ المقصود حلب را که تحت کنترل نیروهای نظامی کرد است، توپ‌باران کرده‌اند. در نتیجه این توپ‌باران‌ها ساختمان فرماندهی پلیس ویران شده است و بیش از 40 شهروند جان باخته‌اند  و بیشتر از 100 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

همزمان با این حملات، حدود 1000 نیروی نظامی ناشناخته وارد منطقه انصاری حلب شده‌اند و با پیوستن به نیروهای جیش الفتح مواضع نیروهای ارتش حکومت مرکزی سوریه را مورد هجوم قرار داده‌اند.

 در بخش‌ دیگری از گزارش وزارت دفاع روسیه، به این موضوع اشاره شده است که این گروه‌های تندرو شهروندان استان‌های لاذقیه، حمس، دمشق و درعا را مورد هجوم قرار داده‌اند. همچنین، توپ‌باران شهر حلب از سوی گروه تندروی جیش الاسلام هم مورد بحث قرار گرفته است که تحت حمایت سازمان ملل در جریان مذاکرات ژنو می‌باشد.

نظرات
آخرین اخبار