کد خبر: 1565
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 11:50
پاسخ تند ترامپ به مخالفت های خانواده بوش
احتمال کسب نامزدی حزب جمهوریخواه از سوی ترامپ باعث بروز شکاف در این حزب شده است. شماری از اعضای بلندپایه و مهم این حزب مانند خانواده بوش گفته‌‌اند که از ترامپ در انتخابات حمایت نخواهند کرد که این مساله موجب خشم ترامپ شده است.

به گزارش سرویس بین الملل فراتاب، به دنبال پیروزی دونالد ترامپ درانتخابات مقدماتی در ایالت ایندیانا، سناتور تد کروز از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید و در ادامه نیز جان کیسیک، آخرین رقیب دونالد ترامپ نیز  روز چهارشنبه از رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان و پیکارهای انتخاباتی کنار رفت. با وجود این که همگان دونالد ترامپ را اکنون نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا میدانند، چهره‌های برجسته این حزب می‌گویند از او حمایت نمی‌کنند؛ کسانی چون جرج بوش پدر و پسرش جرج دبلیو بوش، دو رئیس‌جمهوری سابق، میت رامنی، آخرین نامزد جمهوری‌خواهان و پل رایان، رییس مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است.

در این رابطه جرج اچ دبلیو بوش (بوش پدر)، در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی گفت از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرده و به همین خاطر از ترامپ حمایت نخواهد کرد. جرج بوش (پسر) نیز اعلام کرد قصد ندارد در مورد مبارزات انتخاباتی 2016 اظهار نظری بكند و یا از كسی در این انتخابات حمایت كند.

در همین حال، رسانه‌های محلی به نقل مشاوران جرج بوش پدر و پسر اعلام کردند که این دو رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، از نامزدی دونالد ترامپ به عنوان گزینه نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی‌کنند. در این صورت این اولین بار در ۵ انتخابات گذشته خواهد بود که جورج بوش پدر،۹۱ ساله، نامزدی را تایید نمی‌کند.

جورج بوش پدر و پسر، پیشتر و در جریان تبلیغات انتخابات درون حزبی، از جب بوش، که پیشتر فرماندار فلوریدا بود، در مقابل دیگر نامزدها حمایت کرده بودند. جب بوش در ماه فوریه تصمیم گرفت که از دور رقابت‌ها کنار بکشد.

اگرچه هیچ یک از این دو رئیس جمهور سابق به طور آشکار از ترامپ و یا سیاست‌های وی انتقاد نکرده‌اند، اما جورج بوش پسر در اظهاراتی در حمایت از نامزدی برادر خود، جب بوش، گفت که "قویترین فرد ضرورتا آن فردی که زیاد داد و فریاد می‌کند نیست."

او افزود: "می فهمم که آمریکاییها بسیار خشمگین و عصبی هستند. اما ما به کسی در کاخ سفید نیاز نداریم که آیینه مستقیم این خشم باشد و شعله‌های آتش را افزون کند."

در مقابل دوناد ترامپ پس از ناامیدی از عدم حمایت خانواده بوش از وی در انتخابات پیش رو لب به انتقاد از سیاست خارجی امریکا در دوران زمامداری آن ها و دخالت هایشان در منطقه خاورمیانه و اشغال عراق پرداخت و گفت: جنگ در عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود و به همین دلیل بوش پدر و پسر با نامزدی ترامپ مخالف هستند. 

ترامپ درباره مخالفت آخرین روسای جمهور جمهور خواه آمریکا (بوش پدر و پسر) با نامزدی او گفت، جنگ عراق بدترین تصمیمی است که در تاریخ آمریکا گرفته شده است. این جنگ خاورمیانه را کاملاً بی ثبات کرد. تصمیمی فاجعه بار که بوش مسبب آن بود. ترامپ افزود جب بوش (دیگر داوطلب نامزدی حزب جمهوری خواه از خانواده بوش) پانزده تا بیست میلیون دلار برای تبلیغات منفی علیه او (ترامپ) هزینه کرده است و مخالفت بوش پدر و پسر با نامزدی او به سبب شکست جب بوش است.

نظرات
آخرین اخبار