سومین سرباز آمریکایی در عراق کشته شد | فراتاب
کد خبر: 1457
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 20:36
از 2014 تا امروز
نیروهای گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) سه‌شنبه (۳ مه/۱۴ اردیبهشت) در شمال عراق وارد مناطق تحت کنترل نیروهای کرد شده و یک نیروی ارتش آمریکا را به ‌قتل رساندند.

فراتاب ـ سرویس بین الملل: نیروهای گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) سه‌شنبه (۳ مه/۱۴ اردیبهشت) در شمال عراق وارد مناطق تحت کنترل نیروهای کرد شده و یک نیروی ارتش آمریکا را به ‌قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سرباز آمریکایی در نزدیکی موصل کشته شد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای با تایید خبر کشته شدن این سرباز گفت که او در ساعت نه و سی دقیقه بامداد به وقت محلی کشته شد. پنتاگون از ارائه جزئیات بیشتر درباره‌ی چگونگی مرگ این نیروی آمریکایی خودداری کرده است.

با این ‌حال یک فرمانده‌ی نظامی گروه‌های ائتلاف در عراق که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که این سرباز آمریکایی با "شلیک مستقیم گلوله" از سوی نیروهای داعش کشته شد.

یکی از فرماندهان نظامی پیشمرگه‌های کرد نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای "دولت اسلامی" در شهر کوچک و مسیحی‌نشین "تل‌اسقف" در ۲۸کیلومتری موصل این نظامی آمریکایی را کشتند. نیروهای "دولت اسلامی" هفته‌ی گذشته توانستند کنترل این شهر کوچک را به دست گیرند، اما بعد از دو روز کنترل شهر بار دیگر به دست نیروهای کرد افتاد.

فرمانده‌ی نظامی کرد به خبرگزاری فرانسه گفت که سرباز آمریکایی در فاصله‌ی "۳ تا ۵ کیلومتری خط مقدم" حضور داشت و در سمت مشاور و راهنما با نظامیان کرد همکاری داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سال ۲۰۱۴ و آغاز حملات نظامی گسترده‌ی گروه داعش در مناطق مختلف عراق، این سومین بار است که یک نظامی آمریکایی در درگیری‌ها کشته می‌شود.

 

منبع: دویچه وله

نظرات
آخرین اخبار