کد خبر: 1230
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 11:05
اتحاد کروز و کاسیچ برای توقف ترامپ
تد کروز و جان کاسیچ، نامزدهای حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده‌اند برای توقف روند پیشتازی‌های دونالد ترامپ، رقیب هم‌حزبی خود با یکدیگر متحد می‌شوند

 فراتاب،این دو نامزد حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند از چند ایالت خاص صرف نظر خواهند کرد تا مانع دستیابی ترامپ به ۱۲۳۷ هیأت انتخاباتی مورد نیاز برای تبدیل به نامزد نهایی حزب شوند.

کمپین های انتخاباتی کروز و کاسیچ در دو بیانیه هماهنگ که یکشنبه شب منتشر شد، اعلام کردند سناتور تگزاس (کروز) بر ایالت ایندیانا متمرکز خواهد شد و فرماندار اوهایو (کاسیچ) تمام تلاش خود را بر ایالات اورگن و نیو مکزیکو متمرکز می‌کند.

ترامپ در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است.

به نظر می‌رسد این توافق ظاهری، نشانگر این مطلب است که این دو رقیب برای پیروز شدن در وهلۀ اول نیاز به متوقف کردن ترامپ دارند.

طبق قوانین کنونی، هیات‌های نمایندگی برای شرکت در دور اول رای‌گیری تنها محدود به نتایج انتخابات مقدماتی یا درون حزبی ایالات خود هستند.

در رای‌گیری‌های بعدی، هیات‌های نمایندگی می‌توانند به میل خود رای بدهند و از آنجایی که انتخاب هیات نمایندگی روندی کاملا جدا از انتخابات مقدماتی دارد بسیار محتمل است که در دور دوم انتخابات، تغییر چشمگیری در آرا به وجود بیاید.

جف رو، مدیر ستاد انتخاباتی کروز گفت: «کمپین ما وقت و منابع خود را صرف ایندیانا می‌کند و به نوبه خود راه را برای کاسیچ در اورگن و نیو مکزیکو باز می‌کند. ما امیدوارم هم‌پیمانان هر دو کمپین مسیر ما را دنبال کنند.»

ایالت ایندیانا روز 3 می (14 اردیبهشت) انتخابات مقدماتی خود را برگزار می‌کند. نظر سنجی‌ها در این ایالت نشان می‌دهند ترامپ با اختلاف اندکی از کروز و کاسیچ پیش است.

همچنین در اورگن و نیومکزیکو، کاسیچ در قیاس با کروز، از شانس بیشتری برخوردار است.

  انتظار می‌رود توافق کروز- کاسیچ تعداد هیات‌های انتخاباتی را که در آینده نصیب ترامپ می‌شود، کاهش داده و به این ترتیب مسیر وی را برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه ناهموار کند.

چند دقیقه پس از انتشار بیانیه کروز، کاسیچ نیز اقدام به انتشار بیانیه خود کرد. در این بیانیه آمده است: «با توجه به این واقعیت که انتخابات ایندیانا بسیار تعیین کننده است، ممانعت از دستیابی ترامپ به پیروزی در این ایالت به جهت آنکه آرا هیات‌های نمایندگی وی به 1237 آرا مورد نیاز نرسد بسیار حیاتی است. ما منابع انتخاباتی خود را صرف ایالات غربی می‌کنیم و راه را برای پیروزی کمپین کروز در ایندیانا باز می‌گذاریم.»

پاسخ ترامپ

ترامپ نیز با انتشار توییتی در حساب شخصی خود در توییتر به این تصمیم رقبای خود واکنش نشان داده است: «به تازگی اعلام شده است که کاسیچ و تد دروغگو قرار است برای جلوگیری از دستیابی من به نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه با یکدگیر تبانی کنند. این نشان دهنده عجز و درماندگی آنان است.»

وی در ادامه گفت: «بسیار غم انگیز است که دو سیاستمدار بالغ می‌خواهند علیه کسی که تنها 10 ماه است وارد عرصه سیاست شده تبانی کنند.»

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برگزار شود تا جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات این کشور را به کاخ سفید بفرستد.

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار