کد خبر: 10032
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 12:40
بحران هویت در بین نامزد های حزب دموکرات مشهود است
در حالی که دموکرات ها در مخالفت شدید خود با رئیس جمهور جمهوریخواه متحد هستند ، بیشتر رهبران حزب در این موضوع متفق القول هستند که دموکرات ها با مخالفت علیه وی کاخ سفید را پس نخواهند گرفت.

فراتاب-گروه بین الملل-محمد حسن گودرزی: با گذشت تقریبا یکسال از اعلام آمادگی دموکرات ها برای رقابت های ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، نامزد های این حزب در انتخابات مقدماتی در حال ارائه برنامه های خود هستند. اما به نظر می رسد که دموکرات ها به زعم برخی از کارشناسان هنوز نتوانسته اند برنامه ای منسجم برای رقابت با دونالد ترامپ ارائه دهند. استیو پیپلز (STEVE PEOPLES) از خبرگزاری آسوشیتد پرس نگاهی کرده به بزرگترین مشکل کنونی دموکرات ها  یعنی بحران هویت.

اوگدن به عنوان افسر پلیسی 75 ساله که بازنشسته شده از رئیس جمهور دونالد ترامپ نفرت دارد. اما نمی تواند رای دادن به یک دموکرات را در سال 2020 هم تصور کند. اوگدن که در کارولینای جنوبی زندگی و خود را به عنوان یک فرد مستقل از نظر دیدگاه سیاسی می داند، حزب دموکرات مدرن را به رسمیت نمی شناسد. این آمریکایی می گوید: وضع حزب دموکرات مثل وحشی علیه وحشی تر هست و این مرا می ترساند.

در عمق نگرانی اوگدن یک سؤال بزرگتر در مورد جهت گیری حزب دموکرات و ارزش های آن در عصر ترامپ وجود دارد. در حالی که دموکرات ها در مخالفت شدید خود با رئیس جمهور جمهوریخواه متحد هستند ، بیشتر رهبران حزب در این موضوع متفق القول هستند که دموکرات ها با مخالفت علیه وی کاخ سفید را پس نخواهند گرفت. آنها باید به مردم چیزی بدهند که مردم به آنها رأی دهند.

اما با گذشت 9 ماه از سال اول رقابت های انتخاباتی سال 2020 ، دموکرات ها حتی نزدیک به پاسخی برای سوالات بزرگی نیستند که در مورد حزب خود و مسائلی مانند نژاد ، نسل ها و ایدئولوژی از زمان تحلیف ترامپ با آن رو به رو شده اند . هنگامی که کمپین انتخاباتی دموکرات ها بعد از روزکارگر (مصادف با 11 شهریور در آمریکا-مترجم) وارد فاز جدیدی می شود، با بیشتر شدن توجه رای دهندگان به این حزب، فشار بیشتری بر دموکرات ها برای پاسخ به سؤالات در مورد بحران رو به رشد هویت آنها وجود خواهد داشت.

چگونه می توان ضمن تقویت مشارکت اقلیت ها و زنان در حاشیه اجتماع ، حمایت رأی دهندگان طبقه کارگر سفید پوست از ترامپ را از کاهش دهند؟ آنها چقدر سخت باید در مقابل ترامپ تبلیغات  و خواستار استیضاح وی شوند؟ و شاید مهمتر از همه ، آیا آنها باید تغییر و تحولات را در موضوعاتی مانند مراقبت های بهداشتی ، تحصیلات دانشگاهی رایگان و مالیات بیشتر بر ثروتمندان را قبول کنند و یا یک تغییر میانه رویانه برای برای دوران پسا ترامپ را انجام دهند؟

برخی از دموکرات ها یک استراتژی همه جانبه را پیشنهاد می کنند. اما سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، رهبران حزب و فعالان ارشد حزب در جستجوی پاسخ های قطعی تر برای متقاعد کردن رای دهندگان نگرانی هستند که ممکن است به شخص دیگری رای بدهند.

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و  نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 در مصاحبه ای گفت: "پیام های متنوعی که وجود دارد از کاندیداهای متنوع سرچشمه می گیرند."

وی که خود را یک دموکرات سوسیالیست می خواند در ادامه گفت:" چیزی که صاحب نظران و رسانه های بزرگ می خواهند بگویند این است که یک طرح میانه گرا می تواند باعث پیروزی در انتخابات شود. چیزی که من با آن مخالفم"

البته سندرز نماینده بخش چپ گرای و پر شور حزب دموکرات است. استیو بولاک (Steve Bullock) فرماندار مونتانا و تنها نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای 2020 به حساب می آید که همچنان بعد از پیروزی ترامپ در مقام خود باقی مانده است. بولاک می ترسد حزبش همان رأی دهندگان طبقه كارگر را كه ممکن است دست از حمایت از ترامپ بردارند، با وعده تغییرات شدید بترسند. بولاک در مصاحبه ای می گوید: "ما باید به رای دهندگان اطمینان دهیم که می توانیم زندگی آنها بهبود ببخشیم."

در میانه تلاش نامزد های دموکرات برای شناساندن هویت خود، نامزد هایی همچون کامالا هریس (Kamala Harris) و پیت باتگیگ (Pete Buttigieg) ، شهردار 37 ساله شهر ساوت بند ایالت  ایندیانا ، قرار دارند. مواضع آنها به نوعی  در تضاد با حزبی است که قطب های آن توسط سندرز و سناتور الیزابت وارن از ماساچوست در سمت چپ و معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن (Joe Baiden) ، بولاك و دیگران ، به عنوان میانه رو شکل گرفته شده است.

باتیگیگ به تازگی در کارولینای جنوبی به مخاطبان سفیدپوست خود گفت که این انتخاب غلطی بود که فکر کنیم دموکرات ها باید با هزینه کارگران سفید پوست رای اقلیت ها را جذب کنند. صحبت های وی، پیام مستقیمی به رأی دهندگان سفید پوست مسن تر مانند اوگدن بود که می ترسند حزب دموکرات بیش از حد بر نگرانی های رأی دهندگان اقلیت متمرکز شده باشد.

باتیگیگ در مصاحبه ای گفت: "حمایت از افرادی مانند او (اوگدن) و اطمینان از عدالت نژادی در این کشور ارتباط تنگاتنگی دارند زیرا کیفیت زندگی همه افراد در این کشور تا زمانی که این نابرابری ها ادامه یابد ، کاهش می یابد. این فقط افراد رنگین پوست نیستند که از نابرابری نژادی رنج می برند. این همه ما را در بر می گیرد. من در مورد آنچه می خواهیم بسازیم صحبت می کنم. و من فکر می کنم ما می توانیم داستانی را در مورد این که آمریکا به کجا می رود ، بسازیم ، جایی که همه می توانند ببینند که متعلق به کجا هستند."

باتیگیگ نیز مانند سندرز ، بایدن ، وارن و هریس همچنان با برخورداری از استانداردهای جدید رای گیری و جمع آوری کمک های مالی برای واجد شرایط شدن در دور بعدی مناظرات ریاست جمهوری 2020 پیشتاز خواهند بود.در همین زمان ، چندین میانه گرای کمتر شناخته شده با مقررات کمیته ملی دموکرات ساکت و به این ترتیب از رقابت ها کنار گذاشته می شوند.

بولاک می ترسد حزبش به اندازه کافی تلاش نکند تا رای، رأی دهندگان طبقه کارگر را در سراسر غرب میانه به دست آورد. وی گفت ، رهبران حزب دموکرات "واقعاً در گفتگو با رأی دهندگان انگیزه لازم برای پیروزی در این انتخابات را ایجاد نکرده اند."

جستجوی دموکرات ها برای پیامی یکسان در تلاش گسترده این حزب برای تشکیل یک ائتلاف برای جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ نقش زیادی بازی می کند . باراک اوباما دو بار با الهام از پشتیبانی بیش از حد معمول رأی دهندگان جوان ، اقلیت ها و مردان طبقه کارگر ، ریاست جمهوری را به دست آورد.

این ائتلاف نتوانست برای هیلاری کلینتون در سال 2016 تشکیل شود اما جوانان به موفقیت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای سال گذشته کمک کردند. براساس داده های گردآوری شده توسط مرکز اطلاعات و تحقیقات در زمینه یادگیری مدنی و تعامل در دانشگاه تافت (Tufts University) حدود 31 درصد از رأی دهندگان در سنین 18 تا 29 سال که در سال 2018 رای دادند (2 نفر از 3 نفر ) به دموکرات ها رای دادند.

هنوز معلوم نیست دموکرات ها چقدر متعهد هستند که به رأی دهندگان جوان در سال 2020 انرژی بدهند.

به گفته کالوین ویلبورن (Calvin Wilborn) رئیس کالج دموکرات های آمریکا ، کمیته ملی دموکرات اخیراً اولین کارمند تمام وقت خود برای بخش جوانان استخدام کرد. ویلبورن هشدار داد: "حزب در جهت درست حرکت می کند اما مطمئن نیستم که به اندازه کافی سریع حرکت می کند. "

بسیاری از فعالان لیبرال متقاعد شده اند که رای دهندگان سیاه پوست و هیسپانتیک (لاتین تبارها) کلید پیروزی دموکرات ها در سال 2020 هستند. در این میان بخش اعظم حزب دموکرات بیشتر روی جذب رای مردان طبقه کارگر تمرکز دارد که در سال 2016 از دموکرات ها دور شدند.

ری باکلی (Ray Buckley) رئیس حزب دموکرات در نیوهمپشایر ، خاطرنشان می کند که اکثر رأی دهندگان در حال حاضر سرخورده اند. وی گفت: کلید انتخابات بعدی این گروه از رأی دهندگان است که در سال 2016 از ترامپ حمایت کرده و از عملکرد وی بسیار ناامید شده اند.  اما برای پیروزی در این رقابت ها ، دموکرات ها باید به آنها دلیلی برای رای دادن به آنها بدهند.مخالفت با دونالد ترامپ شما را به جایی نمی رساند. مهمترین کاری که برای موفقیت در سال 2020 باید انجام دهیم این است که یک چشم انداز امیدوارانه برای آینده ایجاد کنیم.

در کارولینای جنوبی ، اوگدن علاقه ای به شنیدن در مورد ائتلاف های چند جانبه ندارد.

اوگدن می گوید: حزب دموکرات با ارائه مزایای رایگان و بیش از حد به افرادی که مایل به کار برای آنها نیستند ، به "حزب رفاه" تبدیل شده است.جمهوری خواهان بهتر نیستند. به نظر می رسد جمهوری خواهان نمی خواهند تغییر کنند و دموکرات ها می خواهند همه چیز را تغییر دهند. باید ببینم کدام را می توانم تحمل کنم.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار