جامعه جهانی باید مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا بایستد | فراتاب
کد خبر: 9739
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1398 - 14:50
ظریف در گفت و گو با رسانه فرانسوی اعلام کرد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه خبری فرانس 24 تاکید کرد: فشار آمریکا بر روی ایرانیان تاثیرگذار نخواهد بود.

ظریف: فشار آمریکا علیه ایرانیان کارساز نیست

 

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه پس از دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در پاریس به سوالات شبکه خبری فرانس 24 پاسخ داد.

به گزارش فراتاب به نقل از فرانس 24، ظریف گفته که پیشنهادهای رئیس جمهوری فرانسه، پیشنهادهای خوبی برای نجات توافق هسته ای است.

این شبکه خبری نوشت: ظریف از پیشنهادهای رئیس جمهوری فرانسه که در حال افزایش تماس های خود با تهران برای تلاش برای نجات توافق هسته ای ایران است، استقبال کرد.

وی گفت: امروز ما همچنان به گفت و گوهای خود با مکرون ادامه می دهیم.

 به گفته وزیر امور خارجه ایران،  آنها "در مسیری صحیح در مورد این که اروپا چگونه می تواند به تعهدات هسته ای خود عمل کند حرکت می کنند.

فرانس 24 نوشت: مساله ایران، موضوعی است که در نشست سران گروه 7 - که از این هفته در بیاریتز آغاز می شود - بویژه بین «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت. 

وزیر امور خارجه ایران به فرانس 24 گفت: "ما در حال جنگ هستیم ، یک جنگ اقتصادی. جامعه جهانی باید مقابل سیاست فشار حداکثری آمریکا بایستد. این فشار روی ایرانیان کارساز نخواهد بود. "

ایرانیان تحت فشار تهدید مذاکره نمی کنند 

فرانس 24 نوشت: تهران تهدید می کند که اگر اروپا نتواند توافق هسته ای را نجات دهد، به نوبه خود از این توافق خارج خواهد شد. 

ظریف گفت: " ایران حق اقدام دارد؛ این اقدام ها در ظرف چند ساعت و نه چند روز قابل برگشت است، این به تعهداتی که اروپایی ها انجام خواهند داد بستگی دارد. "

فرانس 24 نوشت: در روز یکم اوت، محمد جواد ظریف به عنوان بخشی از سیاست فشار حداکثری، تحت تحریم های آمریکا قرار گرفت. این تحریم ها پس از آن صورت می گیرد که ظریف از رفتن به واشنگتن امتناع ورزید.

فرانس 24 نوشت: محمدجواد ظریف که آمریکا را به دلیل افزایش تنش ها سرزنش می کند گفت: "ایرانیان تحت فشار تهدید مذاکره نمی کنند." 

ظریف افزود: آزادی کشتیرانی یک حق مشترک است. اگر آمریکا اقدام های بی ثبات سازی، تجاوز و مداخله خود را متوقف کند، ایران و مابقی کشورهای حوزه خلیج فارس از این حق بهره مند خواهند شد."

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه تور اروپایی خود با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

بحث برجام و توافق هسته ای و تعهدات اروپایی ها در نجات این توافق محور اصلی گفت و گوهای تهران – پاریس بود.

نظرات
آخرین اخبار