ظریف عازم سوئد شد | فراتاب
کد خبر: 9646
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1398 - 22:55

ظریف عازم سوئد شد

فراتاب-گروه دیپلماسی: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از دیدار و رایزنی با مقامات فنلاند، هلسینکی را به مقصد استکهلم پایتخت سوئد ترک کرد.

به گزارش فراتاب به نقل از  ایرنا، محمدجواد ظریف در ادامه سفر به منطقه اسکاندیناوی و پس از دیدار و گفت و گو با مقامات فنلاند، هلسینکی را به مقصد استکهلم ترک کرد.

وزیر امور خارجه که شب گذشته در صدر هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرده است، صبح امروز دوشنبه با سائولی نینتسو، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد. وی در ادامه با پکا هاویستو همتای فنلاندی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به لزوم «ضرورت تحول شناختی در منطقه» بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند  هم اظهار داشت: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت‌های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می کنند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند امروز همچنین در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ظریف امروز همچنین در دیدار با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: فنلاند به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه می‌تواند به اجرای توافق هسته ای و عادی سازی روابط تجاری ایران  کمک کننده باشد.
 وزیر امور خارجه با بیان این که ‌در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان اقتصادی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند، خاطرنشان کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران‌ نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف گرفته است.
وی «افزایش تجارت دوجانبه» و «استفاده از تعاملات چندجانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس» را از راهکارهای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، که مستقیما تبعات آن بر مردم وارد می شود، عنوان کرد.
وزیر امور خارجه قرار است در سفر به سوئد با مقامات این کشور دیدار و درباره روابط دو جانبه، موضوعات بین المللی، سازو کار اینستکس  با مقامات این کشور گفت و گو کند.
ظریف در ادامه سفر اروپایی خود قرار است به نروژ سفر کند.

نظرات
آخرین اخبار