کد خبر: 5487
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395 - 02:45
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در پی صدور حکم اجرایی ممنوعیت روادید از سوی دونالد ترامپ، شرکت گوگل از آن دسته از کارکنان خود که نام کشورشان در این فهرست قرار دارد، خواست خاک آمریکا را ترک نکنند و دراین کشور باقی بمانند.

فراتاب: این شبکه تلویزیونی آمریکایی امروز شنبه گزارش داد: بنا بر اخباری دریافته است که گوگل در توصیه های داخلی خود از آن دسته از کارکنانش که کشورشان در این فهرست قرار گرفته، خواسته است تا زمان برداشته شدن ممنوعیت اعمال شده، از سفر به خارج از آمریکا خودداری ورزند.

گوگل در پاسخ به آن دسته از کارکنان خود که پرسیده اند من یکی از افرادی هستم که نام کشورم در این فهرست قرار گرفته است، آیا می توانم به خارج از آمریکا سفر کنم؟ گفته است: لطفا تا زمانی که این ممنوعیت برداشته نشده است به خارج از آمریکا سفر نکنید.

شرکت گوگل هچنین درپاسخ به آن دسته از کارکنان خود که نام کشورشان درفهرست ممنوعیت صدور روادید قرا رگرفته و پرسیده اند، چنانچه یک سفر فوری بین المللی کاری پیش آید، آیا می توانند به این سفر راهی شوند؟ تذکر داد: تا زمان برداشته شدن این ممنوعیت، از آنجا که قادر به بازگشت دوباره به آمریکا نخواهید بود، لطفا سفر خود را لغو کنید.

بنابراین با توصیه هایی که شرکت گوگل به این دسته از کارکنان خود ارائه داده است، عملا این افراد در خاک آمریکا گرفتار و محبوس شدند.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: در متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت که روز جمعه به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، دوره تعلیق روادید کشورهای هدف به 90 روز افزایش یافته اما در قانونی که به آن استناد شده، فهرستی از این کشورها ارائه نشده است.

خبرگزاری آسوشتیدپرس دراین باره افزود: گرچه سند نهایی فهرست دقیقی از کشورهای مورد نظر ارائه نمی دهد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی ، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

دستور اجرایی ترامپ در بحث پناهجویان منع 120 روزه برای پذیرش پناهجو تعیین کرده است. این اقدام با هدف تامین زمان لازم برای تعیین ساز و کار بررسی صلاحیت پناهجویان، پیش از ورود آنها به آمریکا، صورت گرفته است.

دستور ترامپ همچنین تعداد پناهجویانی را که آمریکا قصد دارد در سال جدید میلادی پذیرش کند، به 50 هزار نفر کاهش داده است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا سقف فعلی پذیرش پناهجو را 110 هزار نفر در نظر گرفته بود.

در دستور روز جمعه ترامپ به جزئیات طرح دولت جدید آمریکا در بررسی صلاحیت پناهجویان اشاره نشده است.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار