کد خبر: 2822
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 22:25
وزیر دفاع آمریکا در دومین سفر خود
وزیر دفاع آمریکا که در سفر غیرمنتظره وارد کابل شده است در کنفرانسی اعلام کرد که مخالفان دولت افغانستان را در هرجا که باشد، مورد هدف قرار خواهیم داد.

فراتاب - سرویس بین الملل: وزیر دفاع آمریکا که در سفر غیرمنتظره وارد کابل شده است در کنفرانسی اعلام کرد که مخالفان دولت افغانستان را در هرجا هدف قرار خواهیم داد. «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری در کابل تاکید کرد که مخالفان دولت افغانستان را هدف قرار می‌دهیم. وی افزود: نیروهای آمریکایی در عملیاتها و شرایط حساس با نظامیان افغان همکاری خواهد کرد. «اشتون کارتر» که صبح امروز در سفر اعلام نشده‌ای وارد افغانستان شد؛ قرار است با فرماندهان و نظامیان کشورش در این کشور نیز در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو کند. دومین سفر کارتر به افغانستان در حالی انجام می‌شود که به تازگی آمریکا اختیارات، مدت حضور و استراتژیک خروج نیرو را از این کشور تغییر داده است. قرار بود تا آمریکا تا پایان سال جاری میلادی 5500 نظامی در افغانستان حفظ کند اما باراک اوباما به تازگی اعلام کرد که تعداد 8400 نظامی در این کشور باقی می‌مانند.

رئیس‌جمهور افغانستان در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع آمریکا اظهارداشت که مخالفان دولت کابل برای تقسیم افغانستان تلاش می‌کنند و پاکستان باید تصمیم درستی اتخاذ کند. «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در نشست خبری مشترک با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت که مناسبات کشورش با پاکستان خراب نشده است بلکه روشن‌تر شده است. وی تأکید کرد که مخالفان دولت افغانستان برای تقسیم این کشور تلاش می‌کنند بنابراین پاکستان باید تصمیم درستی در رابطه با دولت کابل اتخاذ کند. رئیس‌جمهور افغانستان اظهارداشت که پاکستان پیش‌ازاین متعهد شده بود که در برابر کسانی که صلح نمی‌کنند وارد عمل شوند. اشرف غنی تصریح کرد که نشست سازمان ناتو در ورشو پیام کلیدی برای مخالفان مسلح بود. گفتنی است، روز گذشته نیز کارتر در عراق با وزیر دفاع این کشور ملاقات کرده بود.

نظرات
آخرین اخبار