حیدر عبادی: فلوجه تا ساعاتی دیگر آزاد می شود | فراتاب
کد خبر: 2392
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 23:39
ادامه جنگ شدید خیابانی میان داعش با ارتش و نیروهای حشد شعبی در فلوجه
حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام نمود: «عملیات آزادسازی فلوجه نهایتا به نتیجه رسید و فلوجه به آغوش میهن بازگشت».

فراتاب- سرویس بین‌الملل: پس از گذشت 25 روز از آغاز عملیات آزادسازی فلوجه به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق، این شهر در 17 ژوئن 2016 (جمعه 28 خرداد 1395) در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد. عملیات آزادسازی فلوجه در 23 می 2016 با مشارکت نیروهای ارتش عراق، پلیس فدرال، نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و نیروهای ضد ترور با حمایت هوایی نیروهای بین‌المللی ائتلاف ضد داعش به رهبریس آمریکا آغاز شد. علی‌رغم انتظارات برای کنترل سریع این شهر، به علت بمب‌گذاری‌های داعش در مسیر پیشروی کاروان نظامی عراق و بهره‌گیری این گروه تروریستی از شهروندان غیرنظامی به‌عنوان سپر دفاعی، روند به نتیجه رسیدن عملیات به طول انجامید. اما در نهایت در 17 ژوئن 2016 (امروز) حیدرالعبادی با حاضر شدن در تلویزیون ملی عراق، در سخنانی مژده بازگشت فلوجه به آغوش میهن را به شهروندان عراقی داد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری NRTTV حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، غروب امروز جمعه 17 ژوئن 2016 با حضور یافتن در کانال رسمی حکومت، در سخنانی اعلان نمود که امشب عملیات کنترل شهر فلوجه به پایان می‌رسد و شهر فلوجه به آغوش میهن باز می‌گردد. عبادی در سخنان خود تاکید نمود که در آینده نزدیک شهر موصل هم آزاد خواهد شد.

 

نخست وزیر عراق به این امر اشاره کرد که در حال حاضر تنها چند مکان کوچک در اختیار داعش قرار دارد که در چند ساعت آینده این مناطق هم کنترل خواهند شد. در مقابل گفته‌های عبادی اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام نمود که نیروهای عراقی تنها موفق به کنترل بخشی از فلوجه شده‌اند و نه تمام شهر.

در همین ارتباط خبرگزاری KURDISTAN24 از خبرگزاری‌های مستقل اقلیم کردستان عراق گزارش داده است که تنها کنترل بخش‌های محدودی از محله جولان در اختیار نیروهای داعش مانده و بخش عمده شهر تحت کنترل نیروهای عراقی می‌باشد.

 

بر این اساس می‌توان گفته‌های حیدر العبادی به واقعیت نزدیک‌تر دانست. همچنین، سلیم جبوری رئیس پارلمان عراق هم در بیانیه‌ای به مناسبت کنترل بخش اعظم شهر فلوجه توسط نیروهای نظامی عراقی، افسانه داعش را پایان یافته خطاب نمود و آزادسازی فلوجه را نوید بخشی برای آزادسازی هر چه زودتر شهر موصل دانست.

 

نظرات
آخرین اخبار