کد خبر: 2251
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 09:06
بخشی از ارتش عراق از فلوجه به اطراف موصل منتقل گردید
هادی عامری رئیس سازمان بدر و نیروهای بسیج مردمی شیعه موسوم به «حشد الشعبی»، عملکرد ارتش و حکومت عراق را به دلیل نداشتن استراتژی نظامی مشخص برای آزادسازی شهر فلوجه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

فراتاب- سرویس بین‌الملل: هادی عامری رئیس سازمان بدر و نیروهای نظامی حشد الشعبی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ایی کشور عراق استراتژی نظامی حیدر العبادی نخست وزیر و فرماندهان ارتش را در عملیات آزادسازی شهر فلوجه به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش فراتاب به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان24 عامری اعلام نمود که ارتش عراق هیچ برنامه‌ی مشخصی برای کنترل مرکز شهر فلوجه ندارد.

  همچنین عامری عملکرد حکومت مرکزی را در فراخواندن تعداد زیادی از نیروهای ارتش عراق از فلوجه و مستقر کردن آن‌ها در اطراف شهر موصل را در شرایطی که هنوز جنگ فلوجه پایان نیافته است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر انتشار فیلم هایی منتسب به برخورد برخی از شبه نظامیان وابسته به حشدالشعبی با تنی چند از مردم و بازداشت شدگان در اطراف فلوجه بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی و بین المللی داشته است و همین امر فشارهای زایدالوصفی بر دولت عراق ایجاد کرده است. همچنین استفاده داعش از مردم غیرنظامی ساکن فلوجه به عنوان سپر انسانی و نوعی گروگان، باعث شد تا نهایتاً نخست وزیر عراق اعلام کند تا زمان خروج کامل مردم از شهر از انجام حمله نهایی به مرکز شهر خودداری می کند.

 

نظرات
آخرین اخبار