کد خبر: 10787
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 23:00
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب ایران در حوزه بیماری‌های ریه، گفت: ایران به دلیل غنای علمی بالایی که در زمینه بیماری‌های ریوی دارد، جزو ۵۰ کشوری است که در الگوی جهانی بیماری زجر تنفسی مشارکت کرده است.

فراتاب_گروه فراسلامت: دکتر علیرضا زالی در حاشیه کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری زجر تنفسی یکی از بیماری‌های جدی در مراکز مراقبت‌های ویژه است و معمولا درمان سختی را به خود اختصاص می‌دهد که برای اولین بار در دنیا همه‌گیرشناسی بزرگ این بیماری دارد اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: نتیجه این کار پژوهشی بزرگ این خواهد بود که ما در دنیا تجارب خودمان را در این زمینه در بیماری زجر تنفسی به اشتراک می‌گذاریم و از طرف دیگر می‌توانیم جزو مراجع و مکاتبی باشیم که از ما در زمینه این بیماری اقتباس کنند.
زالی به شیوع بیماری آسم در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۲ تا ۱۵ درصد کودکان در معرض ابتلا به آسم هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این موضوع سبب افزایش بروز آسم در آینده خواهد شد.

کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل هر دوسال یکبار توسط مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی سل و بیماری‌های ریوی (بیمارستان دکتر مسیح دانشوری) با تائید و همکاری انجمن ریه اروپا (ERS)  و انجمن ریه ترکیه (TTS) و موسسه تحقیقات عروق ریوی (PVRI) فرانسه، در شهر تهران برگزار می‌شود. در این کنگره متخصصین برجسته و صاحب نام داخل کشور در زمینه بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و بیماری‌های عفونی مرتبط با ریه و همچنین مهمانان خارجی از قاره‌های مختلف آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا حضور می‌یابند و ضمن ارائه  و معرفی پیشرفت‌های نوین در زمینه موضوعات کنگره، مشکلات و معضلات موجود در زمینه بیماری‌های ریوی را مطرح کرده و پس از بحث و گفتگو در جلسات علمی، راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات را ارائه می‌نمایند.

نظرات
آخرین اخبار