اشغالگران افغانستان را ترک کنند | فراتاب
کد خبر: 10138
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 - 21:33
ظریف ضمن توصیه به خویشتنداری طرفین درگیری ها اعلام کرد
ایران از همه طرف های درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند

تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند

وزیر امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان تاکید کرد: تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

به گزارش فراتاب به نقل از  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که بیگانگان و تجاوزگران ممکن است از  وضعیت تازه در این کشور سوء استفاده کرده و دور جدیدی از کشتار و خونریزی در افغانستان به راه بیندازند.

ظریف افزود: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک نمایند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه طرف های درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند و از برادر کشی دست برداشته و تارسیدن به یک توافق آتش بس دائم و آشتی ملی از ریختن خون بیگناهان و افراد غیر نظامی  به طور جدی خودداری کنند.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت افغانستان و تاکید بر ضرورت مالکیت و هدایت هر روند صلح توسط آحاد مردم افغانستان، آمادگی دارد در یک ابتکار منطقه ای در کنار همسایگان، دولت و همه گروههای افغانستانی در جهت جلوگیری از ریخته شدن خون بیگناهان و برای تسهیل در نیل به یک توافق پایدار با همه طرف های درگیر در افغانستان مشورت و مذاکره نماید و از هیچ کوشش صادقانه و بی طرفانه ای در این راستا دریغ نخواهد نکرد.

نظرات
آخرین اخبار