امنیت خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود | فراتاب
کد خبر: 10079
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 - 11:33
ظریف در جاکارتا اعلام کرد
وزیر امور خارجه ایران گفت: امنیت در منطقه خلیج فارس با تعامل و همکاری کشورهای منطقه تامین می شود.

ظریف: امنیت خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود

محمدجواد ظریف پس از دیدار با رتنو مرسودی همتای اندونزیایی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرن‌هاست که امنیت منطقه خلیج فارس را کشورهای منطقه تامین کرده اند، امروز هم امنیت خلیج فارس بدون همکاری و تعامل کشورهای منطقه بدست نمی آید.
به گزارش فراتاب هب نقل از ایرنا، وی همچنین با اشاره به دیدگاه‌های مشترک ایران و اندونزی درباره موضوع فلسطین افزود: بیت المقدس قبله نخست مسلمین جهان است و دو کشور در این زمینه هدف‌های مشترک را دنبال می کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورهای آسیایی صبح امروز جمعه در جاکارتا با خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه جمهوری اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیران امور خارجه ایران و اندونزی در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط، گفت و گوها و رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی و نیز همکاری های اقتصادی بین دو کشور بر گسترش و تعمیق روابط با توجه به ظرفیت های موجود در دو طرف تاکید کردند.
هم چنین در این  دیدار رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام  در شرایط کنونی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان تشریح و بر ضرورت پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود و بهره مندی ملت ایران از منافع اقتصادی برجام تاکید شد.
حمایت از افزایش رایزنی‌های سیاسی و همکاری های فی مابین در خصوص مسائل مهم جهان اسلام، به ویژه فلسطین و ادامه مشورت ها در خصوص مسائل مهم منطقه و همچنین در سازمان همکاری اسلامی و دیگر مجامع بین المللی نیز از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بود.

نظرات
آخرین اخبار