کد خبر: 1495
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 12:30
اروپا فشارهایش بر ترکیه را بیشتر کند
اورهان پاموک نویسنده‌ نامی ترکیه‌ای و برنده‌ جایزه‌ نوبل اعلام کرد که‌ اردوغان فرد ترسناکی است و همزمان از اتحادیه اروپا خواست تا فشارهای خود بر دولت ترکیه برای دفاع از آزادی بیان بیشتر کند

به‌ گزارش فراتاب به نقل از حریت دیلی، اورهان پاموک نویسنده‌ نامی ترکیه‌ای و برنده‌ جایزه‌ نوبل از اردوغان با عنوان فردی ترسناک یاد کرد.

بر اساس این گزارش این نویسنده‌ ترک در ادامه‌ افزود: در حقیقت دولت ترکیه‌ به‌ بهانه‌ توهین به‌ اردوغان به‌ دنبال سرکوب همه‌ منتقدین خویش است. وی از اتحادیه‌ اروپا درخواست کرد تا برای دفاع از آزادی بیان در ترکیه‌ فشار را بر دولت این کشور در پیش گیرند.

پاموک اعلام کرد که‌ رئیس جمهور ترکیه‌ با ایجاد فضایی مملو از رعب و وحشت به‌ دنبال آن است تا کسی جرات نقد کردن دولت وی را نداشته‌ باشد و برای رسیدن به‌ هدف خویش مخالفان خود را آشکارا تهدید می کند.

اورهان پاموک این سخنان را بعد از آن به‌ زبان آورد که‌ دادگاهی در ترکیه‌ "مراد بلگه‌"، یکی از نویسندگان منتقد دولت حاکم را به‌ تهمت توهین به‌ اردوغان به‌ محاکمه‌ کشید.

روزنامه‌ حوریت در این گزارش آورده‌ است که‌ از سال 2014 بدین سو، دادگاه‌های ترکیه‌ بالغ بر 1800 نفر را به‌ جرم توهین به‌ اردوغان محاکمه‌ کرده‌اند. اورهان پاموک از نویسندگان سرشناس ترکیه‌ است که‌ در سال 2006 موفق به‌ کسب جایزه‌ نوبل ادبی شد.

نظرات
آخرین اخبار