کد خبر: 12346
تاریخ انتشار: 25 دی 1402 - 16:07
شب شعری به منظور پاسداشت شاعر نامدار کُرد میرزا عبدالرحیم سابلاغی مشهور به «وفایی» در مهاباد برگزارشد.

فراتاب – گروه ادبی: وفایی شاعر کلاسیک کُرد اهل مهاباد زاده‌ی ۱۸۴۴ و درگذشته‌ی سال ۱۹۰۲م است. عمده شهرت وی به واسطه غزل‌های پرشور کُردی‌اش است. استاد وفایی به زبان‌های کوردی، فارسی و عربی شعر سروده که عمده اشعارش در قالب غزل هستند.

 در همین راستا پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ شب شعری تحت عنوان شب شعر وفایی با حضور شاعرانی از پنج استان غرب کشور برگزارشد.

جلال ‌پورحسن دبیر برگزاری این مراسم گفت: ۵۶۳ اثر شعر از ۱۲۰ شاعر به دبیرخانه این شب شعر ارسال شده بود که پس از داوری بیش از ۵۰ شعر از ۲۴ شاعر انتخاب و توسط خود آنان قرائت شد.

تجلیل از دو شاعر مهابادی در شب شعر وفایی

همچنین در بخش ویژه این شب شعر، از دو شاعر به نام‌های قاسم موئیدزاده متخلص به «هه‌ڵۆ» و رسول کریمی متخلص به «سووتاو» که در زمینه‌ی شعر و ادبیات کُردی پیشگام، پیشکسوت و از موسسان انجمن ادبی مهاباد هستند، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین در حاشیه پنل‌های سخنرانی برنامه اجرای موسیقی زنده و فلکلور کُردی اجرا شد؛ که با حضور گسترده و استقبال مردم شب خاطره‌انگیزی را برای همگان رقم زد.

لازم به ذکر است برگزاری این مراسم از طرف انجمن فرهنگی هنری مکریان و با همکاری شورای شهر و شهرداری مهاباد اتفاق افتاد که در پایان با اهدای لوح تقدیر و تندیسی از استاد وفایی به برگزیدگان این شب شعر، به کار خود پایان داد.

 

گزارش از کوهستان عبدالهی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار