کد خبر: 10159
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1398 - 13:40
کم‌تر از یک هفته به شروع مسابقات جهانی کشتی مانده است و انتشار اسامی کشتی‌گیران اسرائیلی حاضر در این رقابت‌ها، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. در این بین هنوز تکلیف شانس‌های کسب مدال ایران برای شرکت در این رقابت‌ها روشن نیست.

فراتاب گروه ورزش: حسن یزدانی، رضا اطری، بهمن تیموری، محمد علی گرایی و سعید عبدولی، پنج کشتی‌گیر ایرانی هستند که در هنوز تکلیف خود را برای شرکت در مسابقات جهانی کشتی نمی‌دانند و در انتظار  نشسته‌اند تا شاید با قرعه‌های سیاه مواجه نشوند. همه این پنج نفر جزو نفرات برتر کشتی ایران محسوب می‌شوند و درصورت شرکت در این رقابت‌ها احتمالاً موفق به کسب مدال و حضور بر روی سکوی نفرات برتر خواهند شد، اما بیم آن می‌رود که حضور اسرائیلی‌ها در وزن‌های آن‌ها رویای‌شان را بر باد دهد.

به نظر می‌رسد پرشانس‌ترین کشتی گیر رژیم صهیونیستی در این رقابت‌ها در وزن حسن یزدانی باشد؛ در وزنی که نابغه‌ی کشتی آزاد شانس اول کسب مدال طلاست. این کشتی گیر همان فردی است که سال ۲۰۱۷ در مسابقات امیدهای جهان به مرحله نهایی صعود کرد و علیرضا کریمی به خاطر عدم رویارویی با او با محرومیت ۶ ماهه مواجه شد.

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی، چند سال قبل دچار معضل رویارویی با حریفان اسرائیلی شد و راه «باید ببازی» را انتخاب کرد و بعدها هم با محرومیت روبه‌رو شد. باتوجه به اتفاقات اخیر پیرامون ماجرای سعید مولایی، به‌نظر می‌رسد شرکت کردن یا نکردن در این رقابت‌ها به چالشی بزرگ برای ورزش ایران بدل شده و در صورت شرکت نکردن در این رقابت‌ها، تنور تعلیق ورزش ایران برای المپیک 2020 داغ‌تر از همیشه شود.

نظرات
آخرین اخبار